Sunday, May 12, 2013

A tavaszi erdő

az egy csoda. Nem megközelíthetetlen, amit csak nézni szabad, vagy még azt sem. Nagyonis átélhető, egyedül vagy másokkal, s ha másokkal, jár hozzá még némi nyafogás, kifogás, gyerekcipelgetés, másokra várogatás vagy utánuk való vágtatás. Mindenkinek más a ritmusa. Úgy összességében, meg úgy visszanézve azért jó. Nekem amúgy mindig jó, mert nem várom el, hogy tökéletes legyen az összhang, ember és ember között semmiképpen sem, tökéletes kebelbarátot, vagy aki ugyanúgy lép, ugyanazt látja, ugyanazt érzi, ilyeneket én nem várok el. Nem-teljesíthető-megfelelést sürgető lehetetlenséggel nézni valakire, olyan csodálattal és rajongással, amit ember elhordozni csak rövid időre ha tud - nem szabad.
Lehet mégis erősen, kitartóan, örökre szeretni valakit, olyan szeretettel, mely "erős, mint a halál, s legyőzhetetlen, akár a sír"?*
Igen, lehet.
A szívben mélyen ott élő imádásra való késztetés pedig nekem elegendő Isten-bizonyíték.
Szóval az erdő. És ma még anyák napja is van. Biztos kapok majd valami kedvességet. Bár nekem tökéletesen elég amit egyik erősen kamaszodó kisasszony mondott néhány hete: "Meg vagyok elégedve veled. Lehetne sokkal rosszabb is." (Németül mondta, valahogy így: Ich bin zufrieden mit dir. Es könnte viel schlimmer sein.)
Na. Jó lesz ez így.
* Énekek Éneke 8:6

13 comments:

Katalin said...

varázslatosan szépséges

iri said...

Minden nagyszeru es igaz amit irtal,de amit a lanyod mondott.....!!!!!

vacakka said...

Nagyon szép bejegyzés és hát egyetértek Irivel lánykáddal kapcsolatban! :)

aliz said...

azt hiszem , figyelembe kell venni, hogy "erősen kamaszodó"..., és akkor ez kifejezetten bóknak számit ill. elismerésnek. A kamaszok szinte csak kritizálni szeretnek... Aztán megváltoznak (vissza-, és előre:)

Monika said...

A kamaszok aztán meg tudják mondani a dolgokat!és én sokszor rájöttem,hogy pimasz módon még igazuk is van.:)))

Bagira said...

Én is szeretnék ilyen "dicséretet" majd a kamasz lányomtól. Akkor én is elégedett lennék :)

Piroska said...

A megújúló természet, erdő 'az valami csoda', a Te szavaiddal élve....

Gonda Hajnalka said...

Csábító!!!

Éva said...

Milyen kedvességet kaptál?

márta said...

Gira, én is nagyon-nagyon örültem neki. :)

Éva, kaptam: csokoládét, képeslapot, egy szalvétát és puszit. :)

Éva said...

Egyik jobb ajándék, mint a másik!:-)

Ciripbogár said...

igen, minden úgy van pontosan, ahogy írtad, olyan jó, hogy meg tudod fogalmazni.

Hajnalka Nagy said...

de aranyos :) amúgy mindig németül beszél Veletek otthon? (csak mihez tartás végett :D mire számítsak majd az enyéimmel?..:) 1értelműen domináns a magyar még...)