Tuesday, May 26, 2020

A furcsa angyal.

"What is the knocking?
What is the knocking at the door in the night?
It is somebody who wants to do us harm.

No, no, it is the three strange angels.
Admit them, admit them."
(D.H. Lawrence)

Nemrég arról beszélgettünk valamelyik kisasszonnyal - nővérnek tanul -, hogy mikor olyan páciensei vannak, akik teljesen elveszettek, félénkek, és semmiképpen sem akarnak a jelenlétükkel bárkit is zavarni, valamiért mindig én jutok az eszébe. És ezekkel az emberekkel pluszban is kedves. Hát most itt vagyok, a szüléseken túl, ami ugye nem számít, először kórházban. A nagyhangú, vidám, ügyetlen-ügyes, ügyeletes nővér megkérdezte tőlem - talán az elveszettségem, félénkségem és zavarni nem akarásom okán -, először vagyok-e kórházban. Majd plusz kedvességgel bánt velem. Talán eszébe juttattam az anyukáját. (05.14)

Nincsenek nagy gondolataim. Nincsenek kívánságaim. Nem félek a vizsgálatoktól, a belőlem itt-ott lógó tűktől. Most ez van. Meglátogatott egy ilyen furcsa angyal. Bizonytalanság, erőtlenség, szenvedés formájában jött el hozzám, s nem akar tanítani semmire, nem büntet semmiért, nem oktat ki, nem számol le velem, nem árulja el, minek mi az értelme. Csak ül az ágyam szélén, ahogy a folyosóról beszűrődő fény megvilágítja az éjszakát, olyan természetesen ül, mint a csillagok a nyári égbolton. Mint a madarak a fán. Mint ahogy egy aláhulló toll megpihen egy kinyújtott tenyéren. Nem vagyok egyedül. (05.15)

Szeretetháló tart meg. Váratlan látogatás, imák, gondolatok, üzenetek. Képek a kinti világból. Míg felvételek készülnek a fejemről, a szűk csőben azt képzelem, ide-oda repülök a felhők fölött.

Harmadik nap. Berendezkedem lassan. Van saját infuziós állványom, szekrényem az ágy mellett, a nevem ott áll az ágy végében egy cetlin. És van egy másik otthonom, idebent. Egy-egy épp hogy csak kibírható, túlélendő, fájdalmas vizsgálat közben ide jövök. Itt felidézem azokat az időket, amikor a legboldogabb voltam. Amikor a gyerekek egészen kicsit voltak és mi éltük a saját eseménytelen, csodálatos életünket. Mosogattunk, este rájuk adtam a pöttyös pizsamát, eső után csigát mentettünk a bicikliúton. Most én vagyok a csiga. Hordozom az emlékeimet, ide húzódom vissza, ebbe a kedves otthonba a lelkem közepén.(05.16)

Wo darf man hier weinen? (05.17)

Diagnózis: agyhártyagyulladás.
Nem vettem komolyan a testem jelzéseit. Hetek óta nem működik, de én tovább hajtottam, gyötörtem, kihasználtam.

Főorvosi bók: Sie haben ein wunderschönes Gehirn.

Még egy diagnózis: jóindulatú daganat a fejemben. Még kicsi. De növekszik. (05.19)

Itt szétesik a kórháznapló. Majdnem egy hétig nem vagyok képes szinte semmire. Nagyon rosszul vagyok. Otthon nélkülem ünnepelnek születésnapot. Nem tudok küldeni ajándékot. Aztán megláttam a belső udvaron a rózsákat. Boldog vagyok: virágszirmokat csomagolok egy papírba, azt küldöm. És szívem minden szeretetét. (05.22)

Ma hazajöhettem. (05.26) Tizenkét nap után olyan vagyok, mint aki visszatér az életbe. Lassan meggyógyulok. Még hosszú út áll előttem. De most itt vagyok. Május vége van, eltelt egy hónap, ilyen értelmetlenül. Értelmetlenül? Mindig annyira féltem a szenvedéstől. Egy vérvételtől is az ájulás kerülgetett. Ha mást nem, megtanultam elfogadni azt, ami van. A kiszolgáltatottságot, a semmit. A mindenen átragyogó szeretetet. A végtelen napokat. Az ágyamon ülő kedves, furcsa angyalt.

"Mi ez a kopogás?
Mi ez a kopogás az ajtón az éjszakában?
Valaki az, aki rosszat akar nekünk.

Nem, nem, a három furcsa angyal az.
Engedd be őket, engedd be őket."
(D.H.Lawrence)

33 comments:

Anonymous said...

"Mikor azt gondoltam, hogy roskad a lábam, szereteted, Uram, támogatott engem. Ha megtelik szívem aggodalommal, vigasztalásod felüdíti lelkemet." (94. Zsoltár 18-19)Sok erőt és mihamarabbi gyógyulást kívánok! <3 Imádkozom Érted! <3 Szeretettel, Zsuzsi

kovtama said...

Gyógyulást, jobbulást, sok sok erőt :)

Betti said...

Nagyon örülök, hogy újra otthon vagy! További gyógyulást, megerősödést!

Rita said...

Jobbulást!

Erzsébet said...

Beengedted. Elengedted. Azért fogsz mindent megkapni, amit kérsz. Sok jó energiát, imát, szeretetet küldök én is. Ölelés, Márta, sokan szeretünk, köszönünk Téged. Windhager-Geréd Erzsébet

Sipos Éva said...

Olyan nagyon szeretlek. Gyógyulást kívánok.

Piroska said...

Szívből örülök, hogy újra otthon vagy, szeretteid mellett! Sok erőt és imát küldök a három angyaltól! 🤗

csillag said...

Örülök, hogy otthon vagy :) Folytatjuk az imádkozást!

Monika said...

Nagyon örülök,hogy otthon vagy! Nehéz eldönteni,hogy mikor vegyük észre a szervezetünk jelzéseit. Én akkor szoktam, ha már nagyon fáj. Nekem is van a fejemben, de ugyanakkora évek óta. Szeretettel,imádsággal gondolok Rád! Monika

Dominika said...

De jó, hogy végre otthon vagy! Teljes gyógyulást kívánok!

kastanie said...

Gyógyulást, pihenést, erősödést kívánok, most már otthon! (egy másik Márta)

marika said...

Drága Márta! Örülök hogy otthon vagy! Imádkozom továbbra is érted! Az Ur gyógyitson meg téged! Ölellek!

Unknown said...

Drága Márta! Otthon gyorsabban megy majd a gyógyulás!!! Pihenj sokat és tudd, hogy szeretnek és sokan imádkoznak érted! Ölellek, Márta Budapestről

Abigél said...

További gyógyulást kívánok, szeretettel gondolok rád!

Gyöngykaláris said...

Nagy szeretettel ölellek, és ottleszel az imáimban. Kívánom, hogy minden szépen alakuljon.

Anonymous said...

Szeretettel gondolok Rád, gyógyulj, kedves Márta!
Zsófi

Éva said...

Sok erőt és türelmet a gyógyuláshoz. A gondolataid és képeid éveken át a napi vigaszt és lelki békét jelentették (ismeretlenlül is ajándékoztál). Tisztelettel és szeretettel
Éva

Anonymous said...

Nincs mitől tartanod, Márta, téged minden körülmények között megtart a hited, miközben Földön és Égen mindenki szeret. Ölellek: Krisztina

Márta said...

Ölellek!
Gondolok RÁD!
Mint ahogy az elmúlt héten gondoltam is hosszan - és most megértem a lélek üzenetét.

Anonymous said...

Kedves Márta!
Szívből kívánok mielőbbi gyógyulást, és ehhez sok erőt! Szeretettel gondolok Rád!
Anikó

L. M. Zsuzsi said...

Drága Márta, imádkozunk érted, gyogyulj meg hamar!
(Tegnap egész nap eszemben voltál, mert az evi rendes agyi MRI-kontrollon voltunk Ábellel, és azon gondolkodtam, hogy téged nem műtenek meg? Bár biztos előbb teljesen neg kell gyógyulnod a gyulladásból... Mindenesetre annyira nagy áldás, hogy ma már abszolút gyógyíthatóak ezek a betegségek!)
Sok erőt kívánok ehhez a nehéz feladathoz! Ölellek!

Julianna said...

Csodásan fogalmazol,remélem a következő könyvedbe ez is belekerűl,mert annyira szép.Gyógyulást kívánok,meleg szeretettel.

romcsa said...

Szívből kívánok teljes gyógyulást 💟

Szille said...

Szívből kívánom, hogy mielőbb gyógyulj meg!

Csipkerózsa said...

Szeretettel ölellek. Mielőbbi gyógyulást kívánok neked. Itt vagyok, imádkozom érted, veled.

Unknown said...

Ismeretlenül is szeretettel, imákban gondolok rád és jobbulást kívánok!
Hajni

N. said...

Kedves Màrta! Szeretettel gondolok ràd. Gyògyulj most màr meg,jò?

Edit said...

Kedves Márta! Nagyon sok szeretettel gondolok rád és jobbulást, gyógyulást kívánok! 🌼🌻🌷

Kinga said...

❤❤❤ Gyógyulj meg!!! ❤❤❤

márta said...

Millió köszönet minden jó szóért!

Penny Lane said...

Gyors gyógyulást kívánok! :)

iri-aldasszomj,blogspot com said...

Nagyon sajnálom Mielőbbi gyógyulást!

Klári B. said...

Szeretettel imádkoztam s imádkozom érted.