Saturday, January 3, 2015

Szóval,


megengedtük neki, hogy egyedül vonatra üljön, majd háromszori átszállással néhány száz km-t utazzon, hogy az év utolsó öt napját máshol - jó társaságban - töltse, majd ugyanezen útvonalon hazautazzon, még épp időben, hogy a kelleténél egy nappal később, de megünnepeljük a születésnapját, majd együtt lépjünk át a szép új évbe.
Talán csak bátrak vagyunk, vagy inkább vakmerőek, netán felelőtlenek, mindenesetre én jobban szeretem azt a változatot, hogy lassan, a neki megfelelő ritmusban felnő, és érdemes nem elvenni tőle a pont általunk benne elültetett hitet, miszerint a nagy világ odakint érdekes és szép.

Nem szeretem a mai fiatalokat lenéző mondatokat.
Nem szeretem a világot megbélyegző apokaliptikus kijelentéseket.
Nagyon könnyű kirekesztő módon élni, s észre sem venni, hogy nem minket rekesztenek ki, hanem fordítva.

Mire hazaért - miközben, hála a végig működő kapcsolatnak ( I ♥ Internet ) a vonat ablakából készített és elküldött képekkel, a szép sorban érkező sikeres átszállásokról érkező üzenetekkel párhuzamosan a szív mélyén azért ott kuporgó félelmet mind jobban kiszorította a megkönnyebbülés - a testvérei a google segítségével talált receptek alapján csokoládétortákat sütöttek ajándékba. Tudom, ennél modernebbek már nem is lehetnénk.

Utólag így mesélte: mikor beérkezett a vonat az állomásra, és már messziről láttam, ahogy ott állsz készenlétben azzal a nagy kameráddal, már tudtam, hogy jó helyen vagyok. Hazaértem.


10 comments:

Éva said...

De jó, ügyes a lány!Boldog szülinapot a mai kor gyermekének, és sok jót a szintén ebben a korban élő fiatal és idősebb családtagjainak.
Emlékszem, 14 évesen egyedül én is vonattal utaztam Sopronból Békéscsabára internet nélkül.
Igaz, csak egyszer kellett átszállni, de az Budapesten volt sok-sok vágánnyal!
Megoldottam én is!:-)

Piroska said...

Oh, de szép ez a kis történet, és milyen szépen leírtad! Meg is könnyeztem.

Az jutott eszembe erről, hogy meg kell tanulnunk " elengedni" gyermekeinket, miközben reméljük, hogy a beléjük nevelt évek segítenek megállni helyüket a nagyvilágban és amikor dönteniük kell, meg tudják hozni egyedül is a megfelelő döntést!

Köszönöm, Márta!

Piroska said...

Boldog Szülinapot az ügyes nagylánynak!

Lele said...

Marta, nem vagytok vakmeröek, hanem bátor, szeretö szülök. Boldog szülinapot lányodnak!

ivetabt said...

Amit a kirekesztésről írtál, az hatalmas igazság.

Kósa Márta said...

Hány éves az utazó?
Éppen a napokban emlegettem, hogy kilenc évesek lehettünk az unokahúgommal először utaztunk önállóan.
Persze nem volt több átszállás, amikor leszálltunk a vonatról, akkor tudtuk meg, hogy a mi úti célunkhoz nem visz busz, így gyalogoltunk néhány kilométert.
Más idők jártak -talán.

márta said...

15 éves lett.

Köszönöm, köszönjük...

Gál Edith said...

Isten éltesse a Nagylányt! :)
Áldott, békés, boldog új évet kívánunk nektek!

kastanie said...

Jó nálatok gyereknek lenni 15 évesen is!

Katalin said...

Isten éltesse a nagylányt

kedves és megható volt ez a történet,
annyira büszke vagyok a lányodra♥