Monday, December 2, 2019

2.

Szeretek kézzel készített ajándékot adni másoknak karácsonyra. Sokszor már ősszel listát írok arról, ki mit kap. A megajándékozottak köre akkor még általában irreálisan széles. November vége, december eleje környékén aztán észhez térek és leegyszerűsítem a dolgokat, szűkítem a kört. Marad csak a család, csak a legközelebbi barátok. Vagy csak a család. Na jó, csak a gyerekek. Marad csak a körülöttem levő dísztelen, fagyos, tiszta táj. S néhány, még az ősz folyamán hazahozott falevél, mint adventi mesekönyvbe préselt, később barna csomagolópapírra nyomdázandó mintaanyag.
Igyekszem nem egyik végletből a másikba esni. Nem a mindent akarni s nem a semmibe zuhanni, hanem a kettő között valahol - megőrizve az advent lényegét és szépségét - megtenni azt, amit lehet.

4 comments:

Piroska said...

A hajnali rorátén azon gondolkodtam, vajon ha hazaérek meglesz már a mai üzeneted. És éppen aközben írtad azt.
A mai bejegyzésednek (is) hatalmas üzenete van a mai csilivili, ajándéközön, ‘plázás’ világban.
Köszönöm!

f.klarcsi said...

A mai napi meglepetésed: https://www.youtube.com/watch?v=DPHh3nMMu-I

Ez így tényleg igazi meglepetés, hogy nem is látszik a linkből se semmi! ;-)

Egyébként én is így vagyok, hogy akár az egész világot megajándékoznám, de az évek folyamán beláttam, hogy még azokat se győzöm, akik igazán közel állnak hozzám. Kézzel készített ajándékot se tudok mindenkinek csinálni, így sokszor egy-egy nagyon szép képeslap marad,
amire a köszöntő sorok mellé valami szép idézetet írok.
Szeretettel:F.Klárcsi

Katalin said...

szeretnék valami szívbélit írni, de semmi nem jut eszembe, annyira bennem ragadt, hogy neked könnyen megy a két végletet elkerülve középen maradni, ahogy írod...nekem viszont élmény - sokszor megjegyezted rólam - a két végét is megnézni, megtapasztalni, ott is vannak ajándékok,
értem, hogy most ez erre a pillanatra vonatkozik, és az egészséges egyensúly jó egy ilyen adventi várakozásban, tudom, értem, és értem, én másmilyen vagyok, és szeretem a mindent is megpróbálni és megnézni a semmi alját is ...:) ♥
nagyon benne vagyok most valamiben, képtelen vagyok figyelmesen olvasni, ezért is nem nagyon olvasok most más blogokat, de úgy éreztem, kötelez a látogatásod, nézd el most ezt nekem, kérlek szépen
és tiszta szívemből kívánom neked a legislegjobbakat, minden sikerüljön úgy, ahogy te szeretnéd, sok blogolvasót, nagy havat, fenyőillatot, nyugalmat, az áhított szelfibotot, sok alvást, pihenést, békét kívánok ♥

'Zsike said...

💙