Tuesday, June 17, 2014

Dél-Franciaország (2)

 A harmadik nap estéjén lassan beértük saját magunkat. Dél-Franciaország kicsiny Nyons nevű városában átvettünk egy kulcsot, majd megkerestük éjjeli szállásunkat valahol kint a messzeségben, a hegyek tetején, ahol még a madár sem jár. Igazi jurtában aludni - jó. S a nagyvárosok forgataga után a végtelen csendben végre békére lelni - jó.

Az útinaplóból: Az elmúlt napok majdhogynem gyötrelme után kimondhatatlanul jól esik itt lenni ezen a gyönyörű helyen, baguette-en, sajton, paradicsomon, na meg némi pezsgőn élni. Csend van és világ teteje, s csak nézünk, nézünk lefelé a francia tájra, a végtelen zöldre. Mindenki alszik, csak én vagyok ébren s a felkelő Nap. Nem tudok most ennél jobbat, mint itt lenni, s egyszerűen csak végignézni amint előbukkan a hegyek közül Keleten, s lassan, ahogy eltelik a nap, elnyugszik Nyugaton. Találtam a könyvek között - kitűnő ízléssel összeállított könyvtár egyébként! - egy fekete-fehér fotóalbumot, ezt nézem újra és újra, s olvasom a képekhez csatolt verseket, s nem baj, hogy nem tudok franciául, Pablo Neruda néhány verséhez nekem egyébként sem kell nagy nyelvismeret.

"Je t'aime sans savoir comment, ni quand, ni d'où,
je t'aime sans détour, sans orgueil, sans problèmes:
 je t'aime ainsi, je ne sais aimer autrement..."

(Pablo Neruda, La centaine d'amour)



11 comments:

Piroska said...

Oh, de szép... Szavak...érzések...fotók... Hangulat... Minden gyönyörű! Örülök, hogy a döcögős indulás ellenére, békét és nyugalmat találtatok a kis francia falucskában:) Minden jó a ha a vége jó!

Piroska said...

Amúgy nagyon " vártalak" már :)

Anonymous said...

Csodálatos....minden....

Anonymous said...

Olyan jó, hogy újra itt vagy minden gyönyörűségeddel együtt!
Emi

márta said...

Köszönöm!

kissorsi said...

Kedves Márta!

Ez a hegyi szállás csodálatosnak látszik a képeiden, pompás lehet a gyermekeidnek lenni! Tudnál küldeni nekem egy elérhetőséget ehhez a szálláshoz?

Barátságos üdvözlettel:

Orsi

iri said...

Nagyon el tudod talani a hozzad illo tajat,apro -csepro dolgokat,evoeszkozoket.....es a tobbi!

Éva said...

Azokat a csodaszép edényeket ti vittétek magatokkal? ( Akár ott is várhatott rátok, de erre van a kisebb esély. Bár ki tudja?)
Hogy találtatok rá erre a szállásra?

Erzsébet said...

Kedves Márta,

én is csatlakozom az Orsi kéréséhez. Megkapható ennek a jurtás szállásnak az elérhetösége? Próbálkoztam ugyan, de valahogy pont ezt nem találom :) Szívesen elküldöm az emailcímemet is.

Köszönöm, hogy megosztottad ezt az élményedet is velünk!

márta said...

Éva, ott voltak az edények, használt, de jó edények, - nem szeretek túl sok csomaggal utazni.

A szállást szerintem megtaláljátok, ha rákerestek a "Les Carlines du Grand Bois" és a "Yurt" vagy "jurta" kifejezésekre...

matkom said...

Kedves Márta! A fotók nézegetése közben azon kaptam magam, hogy folyton a "like" gombot keresem. Nagyon szépek a fotóid! (Én pedig leszokom a Facebookról, és többet járok feléd!!!) Üdvözlettel: Matkovits Márti