Wednesday, June 4, 2014

Mi

könyvelős lányok azon szoktunk tűnődni a tanfolyam szüneteiben, egy-egy tea mellett a Caféteriában, hogy ugyan egész biztosan léteznek olyanok is, kik teljes szívvel-lélekkel, sőt igazi szenvedéllyel művelik ezt a szakmát, csakhogy - Rosa mama után szabadon - azt még nem találták fel, s addig is élni kell.
Mert mikor egyikünk-másikunk például - (nem én, de bárcsak...) - óra elején negyed óráig meséli egyszerű találkozását egy Forrest Gump-szerű ezeridegennel, de azt úgy, hogy mindannyian szájtátva hallgatjuk,
vagy mikor a tanárnő tíz percig ecseteli, milyen ebédet - állítja: volt rá ideje, és megszállta a múzsa - főzött tegnap a családjának: füstölt lazacszeletekbe göngyölt valamit, mellé fehérboros szószt, mellé vaníliafagylaltot, de nem ám akármilyet és nem ám akárhonnan, igazi sárgát, Bourbon-vaníliásat, mellé kávét, de nem ám akármilyet, hanem frissen őrölt kávészemekből főzöttet, hozzá kézzel felvert tejszínhabot kis pergelt diószeletekkel megbolondítva -
 szóval mikor ezt a sok színes, ragyogó csodát látom-hallom, nem is értem, mit keresünk mi pont egy könyvelő-kurzuson, de tény, hogy elég jók vagyunk, s tény, ha sose jövünk is rá,
akkor is, addig is, s főleg nem akárhogyan: élni kell.


13 comments:

L. M. Zsuzsi said...

Az jut eszembe, hogy - a blog tanúsága szerint - a te életedben és világodban olyan szépen símulnak össze a dolgok, minden részlet megtalálja a helyét az egészben, és a képről, ahogy magam előtt látlak, az jut eszembe: REND, hogy a benned és körülötted helyreállt valami igaz világrend, mindenek kicsik, nagyok, fontosak és hétköznapi dolgok alapvető rendezettsége...
És azt gondolom, a jó könyvelő is épp így tudja elrendezni, és a helyére tenni a számlaügyeket és papírokat (- számomra ugyancsak megfoghatatlan, és bravúros, már-már misztikus módon).
Ilyen módon nagyon is logikus, hogy épp ezt tanulod :-)
(és: nagyon szerettem a Rózsa mami könyvet)

aarkus said...

Nekem meg (Zsuzsi sorait is örömmel olvasva) egyetlen szó jutott eszembe: önfeláldozás. Ami persze nem áldozat, és semmiképpen nem veszteség. Szépséges képek!

Katalin said...

nekem meg az jutott eszembe, hogy évek óta olvaslak, és még mindig nem tudtam megfejteni a titkodat: a kincseidet(könyvek, rendszeretet, szeretet,zongora, énekkar,fotók, gyerekeid...és még millió rengeteg kincs) szóval, hogy a kincseidet hogy tudod ilyen mérhetetlen szerénységgel mégis lenyűgöző bravúrral belesimítani egy-egy rövid RÖVID posztba

Réka said...

Gyönyörű képek Márta! Mindig azok, de ezek csodák. Legalábbis számomra. Köszönöm!

Piroska said...

Oh mi " könyvelős lányok"... Én valahogy úgy vagyok vele, hogy van amikor teljes odaadással, szívvel - lélekkel tudom csinálni, máskor pedig bármit csinálnék, mondom bármit, csak azt nem... Érdekes egy szakma... Mindig ismétlődik, van benne egy rendszer(esség)!

Szívemhez szóltál, nagyon hálás vagyok innen a messzi távolból:) kb. 1500 km.....két nappal ezelőtt csak 200km...
Üdv.
Piroska

Éva said...

Az első kép egy filmjelenetre emlékeztet!Olyan szép!

L. M. Zsuzsi said...

Ja, igen, a fotók gyönyörűségesek!!! Annyira szépen, és jóra használod a gépedet!!

Katalin said...

azt a drága gépet:))))

Flier Judit said...

Elvetélt bölcsészként könyvelők között dolgozom és én is azt érzem, hogy igen, a számok világában lényegesen nagyobb a rend mint az emberekében, ezért kevésbé kegyetlen. Nemrég valakivel együtt adóbevallásokat készítettem és a végén összeállt benne egy ember élete, majdnem minden benne volt abban a néhány sorban. Fura és szomorú pillanat volt egyszerre. Én egyébként mindig fejet hajtok előttük, hogy képesek ennyi mindent megérteni és átlátni.

Anonymous said...

mindig nagyszerűek a bejegyzéseid!!!!!!!

Judith,balatonról

Anonymous said...

mindig nagyszerűek a bejegyzéseid!!!!!!!

Judith,balatonról

csillag said...

nem tudom megunni ezeket a képeket...az elsőt be is tettem háttérképnek a számítógépre..remélem nem gond

márta said...

Tőled nekem ez megtisztelő...:)