Thursday, January 19, 2012

Regensburg (1.)

A mai nap története az, hogy ajándékba kaptam az egészet.
A bennem élő vándor pedig hosszas térképnézegetés után úgy döntött, hogy elmenjek és megnézzek egy Picasso-kiállítást, s ha már ott vagyok, a kiállítást körülölelő várost is. A napsütéses arcát elrejtette ugyan előlem, de az esős Regensburg is nagyon szép. Kicsit szürkés-barnás, visszafogottan barátságos és - én úgy láttam, s ha én úgy látom, nem szokásom szűkösen mérni a jó szót: egyszerűen gyönyörű.
Átázott kabátomat, néhány apró ajándékot a gyerekeknek, képeket hoztam haza magammal, és persze új gondolatokat, rajzok, esőben zenélő utcazenészek emlékét, az árkádok alatt kéregető koldus asszony szelíd, kedves mosolyát.
Igy volt, igaz volt.

10 comments:

Éva said...

De jó!
Éppen azon gondolkoztam, hogy milyen tervszövögető, esőkopogós óráim voltak ma.Majd idejöttem hozzád, és elolvastalak!:-)
Ilyenkor mindig meglódul a fantáziám, és látom az esős Regensburgot is, onnan már csak egy lépés volt, hogy egy esős prágai napomra gondoljak.
Így hozzuk fel egymásban emlékeinket, így indítjuk be a gondolatokat, és így látunk majdnem valós képeket a másikról.

iri said...

En meg hozza tennem , szep volt-a te szemeden keresztul!

majusvan said...

Örülök a szép napodnak, enyémbe is színt hozott, köszi:)

Hajnalka Nagy said...

örülök az örömödnek meg a szép élményeknek!!!
REGENsburg ESŐS :)

Adona said...

de jó! szeretem azt a várost, főként a központot :) és a dómot a hídról nézegetni :) egy-egy fárasztó nap után olyan jó volt arra sétálni...

Éva said...

Tulajdonképpen az is tetszik, hogy az 1-es számot viseli a bejegyzés, mert akkor lesz, még több is belőle...

Pocak said...

Nagyon rég nem kommenteltem, mert mindig olyan szépen megfogalmazzák mások, amit én csak érzek, de leírni nem tudok. De most úgy megörültem, mert a férjem onnan nem messze dolgozik és nem láttuk már lassan egy hónapja, és lehet hülyeség, de nagyon megörültem, hogy arról a környékről ilyen szép gondolatok által kapok képet :D Mintha csak ott lehetnék én is :D Köszönöm

márta said...

Köszönöm, hogy írtatok. :)

Pocak, nagyon sok erőt a távolság elviseléséhez. Mikor ilyen helyzetben voltunk, én alig bírtam ki.
Mi kicsit messzébb lakunk Regensburgtól, csak nagyon szeretem felfedezni a helyeket, szívesen utazok, ha érdekel valami.

Tulipánt said...

Kedves Márta!

Mindig nagyon szépen fogalmazol...
"Világod" kedves és szeretetre méltó.

márta said...

köszönöm