Thursday, July 13, 2023

Olyan szeretetet, mint a tenger.

Majd azt mondom, hogy ajándékba veszem valakinek, futott át rajtam a gondolat, ahogy a kassza felé indultam a festékekkel, papírral, ecsettel megpakolt bevásárlókosárral. Szerencsére nem kérdezett rá senki, miért is tette volna. A mentális szobatársam - én egyszerűen csak Nagyságának nevezem - kérdései általában nem kívülről érkeznek, hanem valahonnan mélyről és belülről. Onnan ismerem fel utólag a hangját, hogy a válaszként átfutó gondolatok egytől-egyig hazugságok. Nem, dehogyis képzelem magamról, hogy szeretnék vagy tudnék írni. Természetesen eszembe sem jut így negyvenhat évesen csak azért beautózni a városba, hogy akrilfestéket vegyek magamnak. Jó, ha már véletlenül beautóztam, megveszem, nem kerül túl sokba, majd jó lesz, ha esetleg valamikor gyerekek jönnek látogatóba. 

A gospel énekeket azért szeretem - természetesen tudom, hogy teljesen átlagos hanggal rendelkezem -, mert a szöveg egyszerűsége és ismétlése megérint valamit a folyton magyarázkodásba és mentegetőzésbe bonyolódott lelkemnek. Mint tegnap este a próbán. Három mondatból állt az egész dal. Olyan békét, mint a folyó. Olyan szeretetet, mint a tenger. Olyan örömöt, mint a forrás. 

Addig éneklem, ismétlem, míg elhallgatnak a kérdések. 
S miközben festek, elmossa a víz a válaszaimat. 
Szinte érzem a vízcseppek érintését a bőrömön. Hallom a patakok zúgását. Látom, ahogy az óceán hullámai megtörnek a sziklákon.  S csordultig töltöm a poharam a kristálytiszta forrásból.

10 comments:

Zsuzsa said...

Szombat délelőtt mindenféle színes akrilfestékkel apró manóajtókat és -ablakokat festettem a meggyfánkra:-)
41 éves vagyok:-))))

Katalin said...

ma lendületes, színes képeket mázoltam, csodálatos sűrű, erős színű puha krémes festékkel, mikor megszáradt, füzetbe fűztem, (vejemnek lesz ajándék...) és úgy érzem, nem érdekel, hogy más dolgom is lenne, erősnek és kreatívnak érzem magam tőle, alkottam, felemel, ...70 éves vagyok♥

Katalin said...

újra elolvastam ezt a posztod, és sztem szótévesztésből "festeni"-t akartál ott írni, mert az evidencia, hogy azt képzeljük rólad mind, te is magadról, hogy szeretsz és tudsz is írni. ...azt nem tudom, hogy festeni tudsz-e (szubjektív megítélés alá esnek az ilyesmik), de azt tudom, hogy nagyon jól tetted, hogy megtetted, és milyen jól :))

márta said...

Nem tévesztettem el a szót, de az igaz, hogy átírva érthetőbb, koherensebb lenne. Így kicsit tökéletlenebb a szöveg, de számomra igazabb. Jobban tükrözi a Nagyságával folytatott eszmecseréket. :)

Katalin said...

akkor bocsánat

márta said...

Inkább csak köszönöm, nem sokan olvassák el kétszer is a szövegeimet, és segít máskor gondosabban, érthetőbben megírni őket.

Éva said...

Én többször is elolvasom a szövegeidet.:) Sőt, vissza is olvasok nálad régi írásokat. Élvezem őket, kellemes időtöltés számomra mindig.

Anonymous said...

Én a Waldorf képzésen kezdtem újra festeni, rajzolni, írni… megnyugtat, kikapcsol, feltőlt, energiát ad, felemel… csodálatos tapasztalat…utoljára gyerekként tettem… most 41 éves vagyok :)
Ölellek Márta!
Piroska

Anonymous said...

Dehogynem olvassák! Én is igen. ❤

Kósa Márta said...

Olyan örömöt...
Gyakran énekeltük, mit énekeltük, hiszen óvodásaim boldogan harsogták, midőn a lelkész gitárján megpendítette a húrokat.