Wednesday, March 20, 2013

Egyrészt Elizabeth

épp a Pemberley kastélyt látogatja meg Mr. és Mrs. Gardinerrel, s ez alkalomból véletlenül találkozik Mr. Darcy-val.

Másrészt, mivel már nincs messze Húsvét, mi is elkísérjük az Urat utolsó útjára, mint ahogy az asszonyok mindig is ott voltak láthatatlan kedvességgel és tettrekészséggel, elpazarolva a drága nárdusolajat, vacsorát készítve, vagy a kereszt alatt sírva, vagy a temetés után az illatos füveket válogatva.

Ezek fontos dolgok. A felolvasással és beszélgetéssel töltött időt a kisasszonyokkal nem kell beírnom a piros határidőnaplómba. Feledékenységem okán minden mást igen.
Minden nap végén ( lett légyen az bármily viharos, mert azért mesélhetnék...)  - egy tálcára teszem az esti vizet, a Szentírást, a Büszkeség és balítéletet, a maradék erőmet, s felmegyek a padlástérbe, hogy szépen engedjünk útjára egy újabb napot, ami véget ér.

Természetesen - ha az emberi gyarlóságokat nem venném észre szívesebben inkább másoknál - megemlíthetném azt is, hogy folyamatosan elúszok a tennivalóimmal, hogy nem fekszem le időben, ezért mindig álmos vagyok, hogy meghúztam az autót, hogy majdnem letörtem a tükrét is, s hogy rémesen nézek ki az új jogosítvány-fotón.
Ehelyett inkább főzök magamnak egy termosz mentateát.
Majd indulhat a nap.
Melynek végén  (de még mielőtt maradék erőmet összeszedve tálcástól stb. felmennék a padlástérbe) kóruspróbára megyek. Beléptem ugyanis a helyi kórusba. Nem biztos, hogy szeretnétek hallani...


11 comments:

Katalin said...

szerintem meg de igen, szeretnénk hallani

és légyszives aludj többet (vigyázz magadra)

Hajni said...

kórus... hogy az mennyit tud adni... hiányzik... élvezd minden pillanatát!

Gonda Hajnalka said...

Az, hogy nem fekszem le időben...nálam rendszeres. De sokáig fent lenni és nyugodtan élvezni a csendet, melyet a gyerekek alvásának köszönhetek és szöszmöszölni apróságokon...közben az időt nézni, hogy még bírom...s felébredni párom keze simogatására, hogy "reggel van, kelni kell"...ami olyan nehezemre esik, mint időben lefeküdni!!!

Both Erika said...

szeretem a szösszeneteidet :) Rendszeresen nyomon követlek, csak nagyon ritkán hagyok nyomot itt. Kár hogy ilyen messze kerültünk egymástól, mert így alig találkozunk, szerettem a veletek együtt töltött alkalmakat. Képzelem milyen jól babáznának a lányaid a kisfiammal. Azért, ha hazalátogattok, nagyon megörvendeztetnél azzal, ha hozzánk is eljutnátok :) Mi várunk :)

Klári B. said...

:) Kicsit bepillanthatunk napjaitok. Koszonom. Elvezd az eneklest! :)

Éva said...

Szép és tartalmas hétköznapok. Szeretek róluk olvasni.

Egyébként meg amikor Elizabeth véletlenül találkozik a kastélyben Mr. Darcyval az egy jó rész a filmben is.
Többször visszanéztem, mikor a tóból kimászva a vizes ingben Darcy-Colin Firth!!!megtorpan Elizabeth előtt.:-)
Az a kölcsönös hebegős-habogós zavar nagyon tetszik.

Hajnalka Nagy said...

ez annyira gyarló és kedves, h már gyönyörű :)

márta said...

Köszönöm, hogy írtatok...Ó, de szeretem a kommenteket!

(Erika, szia! Ha arra járunk, feltétlenül...:)

csillag said...

(a viharos estékről is mesélhetsz, nem haragudnánk :) )

márta said...

Kösz, de nem akarok kapni a fejemre...:)

iri said...

Visszamenoleg olvaslak, mert nem voltam itthon, hangulatosak kepeid ujbol, s hat a korustagsaghoz en is gratulalok!