Monday, March 4, 2013

Szia, Március!

Az én társaságomat választotta a lányom - (gyerekek és kutyák híján egyébként, de nem vagyok nagyon sértődékeny) - némi tegnap délutáni sétához, s én megígértem, hogy elég jó társaság leszek, s még teát is vittem magammal termoszban, meg kekszet a zsebemben.

Egyszerű, figyelmes életet próbálunk teremteni itt magunknak.

A fotótanfolyamon - aminek egyébként annyira örülök, hogy majd' kiugrik helyéről a szívem -  éppen az a feladat, és ennek megoldásán iparkodom, hogy válasszunk egyetlen tárgyat a háztartásunkból, nézzük meg, vegyük a kezünkbe, simogassuk meg az ujjainkkal, majd helyezzük valamilyen fény, kontraszt, színek és kompozíció által meghatározott környezetbe. Aztán fényképezzük le, amilyen jól csak tudjuk.
Én egy ceruzát választottam. A mögötte levő gondolat abból a figyelmes életmódból ered, amiben élek és élni szeretnék. Amely szerint érdemes jegyzetelni, mert semmi sem unalmas, semmi sem magától értetődő.

Ez a hónap, amit úgy szeretek, hozott némi  könnyet és aggódást is magával, de nem akarok válogatni: ha elfogadom a jót, elfogadom a kevésbé jót is. S  tűnjön bár utolsó mondatom fatalistának , nem az.

11 comments:

iri said...

Gyonyoru az elso kep, es olyan kifejezo, na meg azt a ceruzast nagyon szeretnem latni!

Monika said...

Ballag a lánykád az Élet útján-is.
A ház ,az a ház,amiben laktok?otthonos....

natikrisz said...

Igen, ha jól emlékszem ezt a házat néztük ki a szomszádságotokban:). Milyen jó is volna! Most pl. meg is hívnálak egy finom pitére: túrósra vagy almásra, választhatsz.

natikrisz said...

Cserébe Te meghívnál sétálni :). Jönnék.

Anonymous said...

Az első fotó szívembe zárta magát.
'Zsike

Melinda said...

Szia Márta!
Mikor megpillantottam a Jane Austen-os tortát ( http://ow.ly/ik1ou ) egyből rád gondoltam :) A 14. a sorban, ha jól számoltam, de ajánlom figyelmedbe a 23.-at és a 24.-et is.Egy-egy szelet jól esne belőlük a társaságodban :) Boldog Tavaszt nektek!
Melinda

márta said...

Köszönöm, hogy írtatok..olyan jól esik.

Mammka, nem ebben a házban lakunk, de nekem is nagyon tetszik.

Kriszti: almásat. :)

Klári B. said...

Aldott marciust nektek, oromokkel, bekesseggel! :) Anna lanyoddal setaltal? En is setalnak veled ott egyet, sot nem is egyet...

Ciripbogár said...

Márta, ez az erdő, ez a friss hó nagyon támogatja a lelket és a testet az egyszerű, figyelmes élet élésében. Mondanám iriígyen, nem kunszt, pedig dehogyisnem az. mindig nagy kunszt, napról napra.

Szeretnék erdő, dombok közelében élni.

Éva said...

Egyszerűség, figyelem a legkönnyebben elérhető 2 dolog. Észre kell vennünk, és használnunk. Szebb lesz az élet általuk.

márta said...

Ciripbogár, 7 évig éltem egy ipartelep szélén, minden ablak a telepre nézett. Ott viszont meg az volt, hogy a mindenféle kis és nagy gyárak és műhelyek fölött elképesztően szépek voltak a naplementék...:)