Wednesday, March 13, 2013

Remélhetőleg

állják a sarat az újfent beköszöntő fagyokkal és hóeséssel szemben szegény, a néhány napig tartó, tavaszinak vélt napsütés hatására előmerészkedő sárga kis virágaim. Nem merem őket téltemetőnek ( Eranthis hyemalis) nevezni, bár hitem szerint én azt ültettem volt annak idején, de amazok szirmai, mint a réti boglárkáé, emezeké meg nem.

Szeretnék virág lenni a saját kertemben. Senkise csodálna, senkise szeretne engem úgy, mint én.

Merthogy nem is tudnék választani: a virágaim ugyanazt a saját tönkrement történeteim feletti vigasztalást, ugyanazt a napi útravalót adják, mint a betűk. A hervadás előtt (s néha utána is) minden pillanatnak saját ragyogása van.

Ézsau pedig emelt fővel kiment, és az óra teljes büszkeségével a sátor elé lépett, és mindenkinek, aki a közelben volt, hangos szóval hirdette pillanatnyi dicsőségét. Mert a történetek nincsenek egyszerre készen, pontról pontra történnek, fejlődési szakaszaik vannak, és hibás volna egészben siralmasnak mondani azokat, amelyek siralmasan végződnek. Siralmas befejezésű történeteknek is megvannak a maguk dicsőséges órái és állomásai, és méltányos, hogy ezeket ne a vég szempontjából nézzük, hanem tulajdon fényükben, mert jelenvalóságuk semmivel sem kisebb erejű a vég jelenvalóságánál."
(Thomas Mann, József és testvérei) 

9 comments:

Piroska said...

Szép :)

Anonymous said...

Kedves Márta! Nagyon szépeket írsz és fényképezel, köszönöm! Szerintem ez a virág/gyógynövény a Martilapu. Nézd csak:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Martilapu
Barátságos üdvözlettel:
Orsi

Csillagos said...

Szépek ezek a fotók!

iri said...

Nagyon jo ez az idezet, es a kepek is!

Katalin said...

köszönöm az idézetet, ez most nekem, mint pohár víz

a virágod: martilapu (a virágja szép dísze lehet salátának, de megenni inkább a levelét szeretem (majd később nő neki)

Éva said...

Milyen jó szépen és választékosan megfogalmazott írást olvasni, mely igazságot ad vissza író és blogíró gondolatait tolmácsolva.

Tündérlátta said...

Csodaszép vizuális élmény.

Éva said...

Nem lehet nem itt kezdeni a napot!Csak a képekre pillantani vagy újra olvasni az írást.
József és testvérei nekem is kikészítve...

lucia32 said...

Mondd csak, amit küldtem, odaért?
izgulok ám...