Tuesday, January 23, 2024

Szívgyakorlatok.

Elővenni a régi kottákat és órákon át gyakorolni egy Clementi szonátát, amit régen egész jól tudtam játszani,
újra - harmadjára is - nekifogni James Joyce Ulyssesének,
befejezni azt a legalább öt éve elkezdett halványszürke sálat, amire most van igazán szükségem a kék-fehér-fekete mintás kabátomhoz,
esténként kimenni a balkonra végignézni, mintha előadás lenne, ahogy lemegy a nap,
végigaludni az éjszakát,
alapos, jó munkát végezni, kicsit több szívet, igyekezetet beletenni, mint amennyi feltétlenül szükséges,
egy ideig nem költekezni -
- így valahogy gyakorolni, a lehető leghétköznapibb módszerekkel és eszközökkel az egyszerűséget. 
Csak végig kell sétálnom a saját házamban, kinyitnom a ruhásszekrényemet, a hűtőszekrényt, megállni a könyvespolcok előtt, hogy lássam, amire vágyom, az tulajdonképpen itt van, bennem van, s ha valakinek változnia kell, az nem a világ, nem a körülmények, nem az emberek, hanem én magam.
De nekem sem kell teljesen újrakezdenem, nem kell valami teljesen mást kitalálnom, új hobbit, feladatot, új célt és új értelmet.
Csak folytatnom kell azt, amit már annyiszor elkezdtem, 
folytatnom mindig ott, ahol abba-abbahagytam.

7 comments:

Anonymous said...

Szivből jövő szép eredeti gondolatok! Nagyon szép kézimunkák!😊😊

Katalin said...

hú,ez izgi, én meg Madeline Miller KIRKÉ-jét...következő könyvklubos könyvünk, és pont azt néztem, milyen párhuzam van a Homéroszi Odüsszeia között ...:)

ja, és álomszépek a pamutjaid...kispuhacuccaid, (mondaná Zsuzsi)

Éva said...

Igen, az egyszerűség nagyon fontos. Te élsz vele, és én is törekszem rá. Ahogy múlnak felettem az évek, egyre inkább így van.

'Zsike said...

Gyakorolni az egyszerűséget, erre hangolódik az én szívem is egy ideje. 🤍

Aritha V. said...

Thanks. Your blog made me calm. I'm lying in bed and am half-sick. But I'll try not to start something new as soon as I resume my normal life. Just continue. Slowly.

márta said...

Get well soon!:)

márta said...

Köszönöm nektek :)