Tuesday, January 5, 2010

Nehezen


kecmergek ki a csend burkából. Egyrészt teljes az élet így is, másrészt úgy érzem, mindent elmondtak már mások, amit lehetett és érdemes volt, minek szaporítani a szót. De közben meg nincs igazam, mert a szószaporításnak igenis sok értelme van. Harmadrészt pedig néhány éjszakai nemalvás után akkora öröm, hogy a múlt éjjel, ha kicsiket is, de tudtam aludni. Ebben az újévben még csak beteg voltam nagyjából, és mivel képtelen vagyok igazából egyben kipihenni, ezért csak apránként, elhúzódva tudok gyógyulni.
Nagyon hideg van odakint. Nincs hőmérőnk, de szerintem nem járok messze az igazságtól, ha azt mondom, hogy minusz 20 fok körüli a hőmérséklet. Mentünk a gyerekekkel az iskolába ma reggel, miközben az álmosság még ott volt minden porcikánkban és csikorgott a hó a talpunk alatt. Annyira szép.
Most pedig főzöm a krumplilevest. Férjem szülei itt vannak egy ideje, és mivel nagyon szeretik a leveseket, a kedvükért gyakran főzök mostanában. Aztán dagasztok be másfél adag kenyeret, aztán meg szeretnék még egy tepsi zserbót sütni. Igaz, csak karácsonykor szoktam, de hadd legyen még picit karácsony, ha már úgy elrohant mellettem, hogy szinte észre sem vettem. Mindezt halkan, fel ne ébresszem a többieket.
S közben meg nem akarom megtartani magamnak azt a verset sem, amire a napokban bukkantam. Nem is csoda, ha az elolvasása után úgy éreztem, semmi mondanivalóm többé.

Átváltozás

Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan.
(Pilinszky János)

12 comments:

zsizsa said...

Nagyon jó vers!
Mihamarabbi jobbulást!

BKata said...

Meghatódtam:-)

H. Mária said...

Jobbulást kívánok. Valóban elrohant a karácsony. Hogy lehet ez? Pedig annyira jó lenne húzni az idejét, vigyázni rá, megbecsülni. Szép a vers. Köszönöm. :D

Monika said...

Annyira csodás ez a vers!!!!Egyik kedvencem!!!
Olyan jó volt olvasni Téged!!
Beteg vagy? Nem tudtam,bocs,ha nem vettem észre,pedig te írtál róla.
Mínusz 20? Az kemény.
Nálunk csak mínusz 5-től 10-ig kb.
Milyen aranyos meny vagy!:)
Még in is nagyon maradtam volna itthon,aztán tegnap egyre több embertől hallottam....

OLGA said...

MEGKESVE IS KIVANOK NEKTEK BOLDOG UJ EVET!!!!JO TUDNI ,HOGY AZ URNAK TERVE VAN VELUNK ES REMENYTELJES JOVO VAR RANK!!!!GYOGYULAST KIVANOK ! VAROM IRASAIDAT.

OLGA said...

MEGKESVE IS KIVANOK NEKTEK BOLDOG UJ EVET!!!!JO TUDNI ,HOGY AZ URNAK TERVE VAN VELUNK ES REMENYTELJES JOVO VAR RANK!!!!GYOGYULAST KIVANOK ! VAROM IRASAIDAT.

Kata said...

Kedvenc versem! :)

Józsi said...

Itt az Országos Meteorológiai Szolgálat: jelenleg -6 fok van nálatok. A reggel tehát lehetett jóval hidegebb is.
Könnyű lábadozást.

Jade said...

Jobbulast!

marika said...

gyógyulást neked!Tetszik a vers!Köszönöm!

Lea Mónika said...

óóóóó....:)

L. M. Zsuzsi said...

Márta Kedves... na most itt sírok, mert épp a fiamon vívódom(...) és akkor ez a vers... köszönöm