Thursday, December 9, 2021

Adventi böjt.

Dietrich Bonhoeffernek a "Widerstand und Ergebung" című könyvben megjelentetett börtönleveleit már akkor megvettem, amikor még alig tudtam németül. Máris eredetiben akartam őt olvasni, natürlich und unbedingt. Első olvasáskor a szavak többségét meg kellett keresnem a szótárban, úgy is alig értettem, némelyikük mellett, fölött még most is ott vannak a ceruzával odaírt magyar jelentések. 
Minden adventben előveszem. Ha szükséges, megragasztom a már hozzámkerüléskor is szakadozott könyvborítót, majd olvasok belőle, minden nap. Csak néhány oldalt. Lassan. Alaposan. Jegyzetelve. Az egyetlen könyv, a Szentírás mellett, amit ezekben az ünnepváró hetekben előveszek. Pedig van egy kis bőröndöm, abban tartom az olvasásra váró új, csodálatos könyveket. Hermann Hesse, Friederike Mayröcker, Abdulrazak Gurnah - az új irodalmi Nobel-díj tulajdonos,  Alan Bennett - de ők várhatnak. 
A kevesebb néha valóban sokkal több. 
Millió ragyogó tervvel indulok útnak, hogy aztán apránként megtanuljam, milyen kevés az, ami valóban elengedhetetlen. 
S hogy elveszíthetem az egész világot, ha a lelkemet megnyerem.

10 comments:

Piroska said...

Magyarul mi a címe ennek a D. Bonhoeffer könyvnek? Megírod nekem drága Márta?!
És köszönöm a mai “találkozást” is!
Ölellek!

márta said...

Nem tudom, rákeresve látok egy ilyet, hogy "Dietrich Bonhoeffer, Börtönlevelek" - talán ez, gondolom én...

Zsuzsa said...

https://www.harmat.hu/uzlet/bortonlevelek/

Ez az.

'Zsike said...

🤍

Piroska said...

Köszönöm szépen!

Piroska said...

Köszönöm Zsuzsa!

Piroska said...

Még említetted ezt a könyvet, évekkel ezelőtt… és akkor meg is vettem magamnak:)
Most mégis úgy tűnt ez más könyve D. Bonhoeffernek:)

Éva said...

Te ismertettél meg Dietrich Bonhoefferrel, és azóta is nagyon hálás vagyok érte. Korábban nem hallottam róla. Sokat lehet tőled tanulni, ezért is szeretek ide járni. Megvan itthon a Börtönlevelek is.

Zsuzsa said...

Itt láthatod, eddig mi jelenet meg tőle magyarul
https://moly.hu/alkotok/dietrich-bonhoeffer/konyvek

Piroska said...

Nagyon köszönöm, Zsuzsa!