Thursday, February 2, 2023

Találkozás a viharban.

A hóvihar nem hirtelen érkezett. Délután hat óra körülre jelezték a jöttét. Először csak a szél süvítése hallatszott. Majd néhány órával később megjelentek az első apró, kavargó hópelyhek. Mire késő este még kimentem a kutyával megtenni az elmaradhatatlan, szokásos köröket, éppen átlépte a falu határát. Az elején igyekeztem úgy menni az utcákon, hogy ne szemtől-szembe érjen. A buszmegálló előtti téren viszont nem volt más választásom, s ha lett volna sem kerültem volna el végül a találkozást ezzel a vad, tündöklő jelenséggel. Az arcomba csapódó hópelyhek - mint megannyi ezernyi apró üvegszilánk. A kutyus fülei - mint két mindenre elszánt, apró, lebegő elefántfül.  

Az utcalámpák fénye körül tomboló forgatagról csak később, a vaktában készített fotón láttam - mert látni akartam, feltétlenül! -, mennyire gyönyörű. Ott és akkor lehetetlen volt nyitva tartani a szemeimet. 

Hazaérkezve elmeséltem, majd elkezdtem leírni, amit láttam, átéltem.   
Mózes leoldotta saruját a lábáról, mikor találkozott vele az égő csipkebokornál. Illés befedte arcát a palástjával, mikor meghallotta a halk suttogást. Én csak lecsavarom a tollam kupakját. 
Mert rátalálok, még ha nem is keresem kifejezetten. Ott is, ahol nem számítok rá. 
Ha kimerészkedek, ha kockára teszem a kényelmemet, előbb-utóbb szembetalálom magam vele: az utcalámpákat s a szívemet tépő viharban is ott lakozó különleges, nem mindennapi szépséggel. 
Felismerem, valóban ő volt az. 
Onnan, hogy nem a félelmet erősíti bennem. 
Hanem a szeretetet.