Thursday, August 24, 2023

Aggódásával ki tudná meghosszabbítani életét?

Hajnalban, mikor felébresztett a kutya, s kivittem az udvarra, hogy elvégezze a dolgát, felnéztem az égre. Halványkék alapon narancssárga felhők néztek vissza rám. Sokáig álltam ott, közben mélyeket lélegeztem, mintha most jönnék fel ki tudja mióta a mélyből, s először csodálkoznék rá a világra, mennyire szép. 

Mindig is volt, van és mindig is lesz miért aggódni.
Az aggodalmaskodás szinte észrevétlenül költözik be a hasizmokba, a mindennapokba, a gondolatokba, a homlok közepén mind inkább elmélyülő függőleges ráncba, mondhatni, életstílussá válik s egy komplett virtuális programot állít össze párhuzamosan a reális élettel, ahol ebben a pillanatban egy álmos, pizsamás személy nézi a lélegzetelállítóan szép eget. S arra gondol: 
Heló, jó reggelt! Itt vagyok. Jelentkezem az életre. A valóban megtörténő életre, mely minden tökéletlenség, ügyetlenség és küszködés ellenére is sokkal igazabb és kedvesebb, mint az a másik, ami csak lehetne vagy lehetett volna, de soha nincs, hála legyen érte Istennek.

8 comments:

Katalin said...

OLGA said...

Nem könnyű nem aggódni,ezt is tanulni kell ...De tudjuk Istenünk gondol ránk🙏

Gyöngykaláris said...

Szeretem a színeidet...:) <3

Anonymous said...

“… ne félelemmel aggódjatok…” ez jutott most eszembe! Köszönöm Márta 🙏🤍

Anonymous said...

Piroska

L. M. Zsuzsi said...

Nagyon erős ez a sor, és nagyon megérintett:
"Az aggodalmaskodás szinte észrevétlenül költözik be a hasizmokba, a mindennapokba, a gondolatokba, a homlok közepén mind inkább elmélyülő függőleges ráncba..."

Anonymous said...

Minden szavaddal rezonálok......, egy, a homlokán függőleges mélyülő ránccal rendelkező édesanya. DE jelentkezem az életre. Köszönöm ezt az írásodat (is)! Enikő, Erdélyből.

Golden Star said...

Thanks for taking the time to educate us on this subject