Tuesday, August 25, 2009

Ma

kimentem a kertbe. Kissé elaludtam reggel, ezért az ezt követő kapkodás ellensúlyozásaként egy kis kerti munkára vágytam. Egy egész veder szilvát tudtam szedni. Bio. :)


A szederbokron is találtam néhány szem gyümölcsöt, ezt így ágastul hazahoztam a gyerekeknek. Megérdemlik a kényeztetést, mert délutánonként sokat és keményen tanulunk.


S amúgy, ez az egész őszi hangulat hatására játszani kezdtek a szavak a fejemben..- így sikeredett ez a kezdetleges haiku*.

Érett szedret és
illatos hamvas szilvát
hoztam. Itt az ősz.


* A haiku egy japán versforma. Eredetileg 17 szótagból kell állnia ( 5-7-5 elosztásban), de ma már írnak másféléket is. Tulajdonképpen egy pillanatképet örökít meg, amit aztán lehet is meg nem is továbbgondolni. Az olvasó tevékeny alakítója a versnek, mert tőle függ, hogy elképzeli-e ezt a képet és továbbgondolja-e.
Én nagyon szeretem. :)

6 comments:

Lele said...

Jammi!!!A szilvákból lessz majd....szilvásgomboc?

Monika said...

Fantasztikus vagy!!!!A fotók,a vers....
Rám is vár otthon 1 vödör szilva,szintén bió,befőtt lesz belőle főleg,a puhább szemekből lekvár.

Klári B. said...

a szederbol en is kernek :)

Adona said...

nagyon jók a fotók!

PAMIS Takarító Kft. said...

Imádom a feketeszedret.
A nyaralásunk alatt Bükfürdőn, illetve Kőszegen naponta megettem egy dobozzal, ami ott termett.
Na megyek a hűtőhöz, eszek egy kis áfonyát.

márta said...

:)
Igen, szilvásgombóc lesz, meg gyümölcsleves, s úgy magában is esszük, s ha még marad (márpedig marad), akkor lekvár is.