Friday, May 16, 2008

Veszem észre, hogy

errefelé van olyan az iskolákban-óvodákban, hogy Frühlingsfest, vagyis Tavaszünnep. Ez egy családi nap féleség, ahol lehet majd enni-inni, beszélgetni, a gyerekek játszanak... majd elmondom a jövő hét végén, hogy milyen volt, mert Sára+Annának pénteken, Enikőnek szombaton lesz. A sütit a szülők viszik, és azt majd ott helyben meg lehet venni. Én mindhárom gyereknél bevállaltam a sütikészítést, az iskolásoknál a takarításnál is fogok segíteni. Voltak ennél látványosabb feladatok is, ahova lehetett volna jelentkezni, de egyelőre nem a tökéletes nyelvtudásommal szeretnék bevágódni az itteni szülő-társadalomba. Száz szónak is egy a vége, vagy kettő: arra gondoltam, hogy muffint fogok sütni, és kérlek titeket, hogy ha van tuti receptetek, osszátok meg velem, mert ugyan keresgéltem itt a neten is, de túlságosan a bőség zavarába jöttem, meg aztán nincs kedvem végigpróbálgatni az összest.

15 comments:

natikrisz said...

Nekem ez mindig bevalt. A Kedves szerint sotet, de mas ajuldozik tole.
Csodás csokis muffin
Hozzávalók:
# 15 dkg liszt,
# 2 tojás,
# 15 dkg vaj,
# 15 dkg cukor,
# 3 evőkanál barackíz,
# fél csomag sütőpor,
# 5 dkg keserű kakaópor,
# 5 dkg tört étcsokoládé

Elkészítés: Keverd össze a hozzávalókat, hogy a tészta szép sima legyen. Robotgéppel is lehet keverni, úgy még gyorsabb. Adagold ki a 12 muffinformába, majd 170 fokon süsd meg /kb. 20-25 perc/.


Megjegyzés:
Ez a csokis muffin valóban rászolgált a *CSODÁS* jelzőre. Egyszerű és nagyon finom. Én minyonpapírt szoktam a muffinsütőbe tenni és azt csak 3/4-ig töl-töm meg, szépen feljön, melegen is nagyon finom. Ajánlom mindenkinek, mert nagyon fincsi, elrontani sem lehet.

Anonymous said...

Köszi! Ma lesz is ebből egy "főpróba"....:)

Laszlo said...

Kettő a kedvencem nekem: banános vagy almás muffin.

Amúgy én nem igazán szeretem a sütiket, de a banános muffinból sosem ettem eleget.

márta said...

Oszkár, recept, vagy valami...? :)

márta said...

Kriszti, képzeld, megsütöttem, és tényleg nagyon finom, még úgy is, hogy rámjellemzőmódon kifelejtettem belőle a vajat. Muszáj lesz megismételni a főpróbát...:)

Gabi said...

szia márti, hogyha ellátogatsz a blogomra, ott van egy szuper jó epres muffin recept ami már többször bevált nálam, és szerintem valami hihetetlenül fincsi!!

márta said...

Máris megyek.:)

idrah said...

Nekem ez a tuti muffinreceptem, bár azt nem tudom, hogy az itteni vaníliás krémtúró jó-e hozzá (vagy egyáltalán lehet-e kapni No-ban...)

Vaníliás-gyümölcsös muffin
25 dkg liszt
2 tojás
2 dl tej
12,5 dkg margarin
15 dkg cukor
3 teáskanál sütőpor
reszelt citromhéj
1 vaníliás cukor
1 vaníliás krémtúró
bmilyen. gyümölcs

-tojást+cukrot habosra keverni
-hozzáadni a margarint+ tejet
-végül a sütőporos lisztet

A formába először egy fél adagnyit belemerni közepébe egy kevés vaníliás krémtúró (lehet, hogy bármilyen vaníliás ízű krémmel működik...), ebbe belenyomva valamilyen kis darab gyümölcs, rá pedig ismét tészta. Ha megsülnek, a muffinok belsejében a krémtúrós gyümi töltelékként marad... Nyamnyam :-)

Laszlo said...

Nem tudom, Márta, gondoltam, van valami standard muffin-recept, s csak teszel bele banánt :D

Megkérdem a személytől, aki sütötte.

márta said...

Köszi, már be is írogattam ezeket a füzetembe a nevetekkel együtt megörökítve...

Laszlo said...

Az enyémet is???

"Oszkár: banános vagy almás muffin"

:P

Laszlo said...

Na, megkaptam valakitől a receptet!

Innen van:


INGREDIENTS

* 250 g all-purpose flour
* 200 g sugar
* 5 g baking powder
* 3 g salt
* 2 g baking soda
* 0.6 g ground cinnamon
* 2 eggs
* 230 g sour cream
* 55 g butter or margarine, melted
* 2 medium ripe bananas, mashed
* STREUSEL:
* 50 g sugar
* 25 g all-purpose flour
* 0.6 g ground cinnamon
* 30 g butter or margarine

number of stars

READ REVIEWS (13)

* Review/Rate This Recipe
* Save To Recipe Box
* Add to Shopping List
* Add a Personal Note
* Post a Recipe Photo
* Post a Favorite Food List
* Create a Menu

DIRECTIONS

1. In a large bowl, combine the flour, sugar, baking powder, salt, baking soda and cinnamon. In a small bowl, beat eggs, sour cream, butter and bananas; stir into dry ingredients just until moistened. Fill greased or paper-lined muffin cups three-fourths full.
2. For streusel, combine sugar, flour and cinnamon in a small bowl; cut in butter. Sprinkle over muffins. Bake at 375 degrees F for 20-25 minutes.


Igaz, már lejárt biztos mind a két Frühlingsfest :)

márta said...

Köszi, Oszkár! A te neveddel kerül be a füzetbe...:) Az ünnepségsorozat csak jövő héten lesz amúgy meg egyébként is. :)

Laszlo said...

:D
!

idrah said...

Márta!
Leírtam a répás muffint (blogomba, pontosan nem tudom melyik bejegyzés kommentjébe). Kiváncsi vagyok, nektek hogy ízlik... majd számolj be!!!!