Friday, November 25, 2011

A hétköznapi

füzetemben, - ahol bevásárlólisták, kávéfoltok, rádióhallgatás közben felfirkált német szavak, receptek, ötletek, hatodikos matematikaleckéhez elvégzett saját számolgatások s más efféle női praktikák élnek békességben egymás mellett, - visszatérő motívumként, hovatovább megtett utat jelző oszlopként bukkan fel itt-ott egy ide nem illő szó, s hozzá az oly szűkszavú magyarázataim, hogy tán már magam sem tudom, mire gondolhattam.

Pusztaság. Ahol megpróbáltatunk, ahonnan lehetne gyorsan is szabadulni, de milyen áron...
Pusztaság. Itt csak a valóság van, semmi illúzió, semmi remény. Várakozás arra, aki nem jön el.
Pusztaság. Sivárság helye, de a visszavonulásé, imádságé is.
Pusztaság. A hely, ahol a szívemre beszélnek.
The beauty of the desert. A puszta(ság) szépsége...Van ám ilyen.


Holnapután már Advent, s én úgy szeretem.
Mert szép, jó és igaz, s mert akire várok, egészen biztosan eljön.

18 comments:

Hajnalka Nagy said...

Hiszem én is, higgyük együtt, hogy eljön!
Oly széppel leptél meg ma is!
A szavak, az idézetek és a képek mind-mind csodásak! kiragadott kedvencem a kis agyag mécsestartó :)

Jó várakozást Nektek így advent idején!

Baráti öleléssel,
Hajni

niqoe said...

Szep!
A mecsestartot irigylem!:)
Ez ugy-e nem szep?
De most ez van!
Eniko

Éva said...

De vártam már tőled ilyen szép mondatokat, melyekkel elleszek majd egy darabig!
A két cicás kép a "suhanó mozgás", majd a "szerető lenyugvás" ábrázolása nagyon tetszik.
Tulajdonképpen minden képed tetszik csak mind másképp és más miatt.

Monika said...

"Akire várok,biztosan eljön..."---nagyon várom a szívembe!!!!!
Ölellek!♥

zazálea said...

összefoglaltad a Biblia pusztaság fogalmát,mennyi minden történhet a pusztában...

Rena said...

:)) Ilyen füzetem nekem is van.

iri said...

Marta draga, kerlek meg keresgelj abban a fuzetben, mert ez nagyon szep es igaz, meg hatha...talan majd jut minden advent vasarnapra!Aldott adventet(igazi varakozast)

Anna said...

Mennyi hiábavaló várakozást, visszahúzó áhitozást lehetne felcserélni(legalább a sorrendet) az egyetlen biztos Várakozásra.
Idén is lesz Márta-féle kalendárium? Én szeretném.

Katalin said...

jaj nekem is a tavalyin kalendáriumod jutott eszembe,
de szerettem
akkor szoktam ide

mint kóbormacska:))))

Éva said...

Végigolvastam a tavalyi kalendáriumot, és ha te is úgy gondolod, szeretnék olvasni egy újat!:-)

kovtama said...

Tudtam, hogy most is jó lesz ide betérni.

marta said...

Ugy látom lassan -lassan én is betérek!és mind gyakrabban!..

márta said...

Nagyon köszönöm, hogy írtatok! :)

Enikő, szívesen neked adnám máris a mécsestartót, ha nem a lánykám drága kis keze készítette volna ilyen szépre... :)

Éva said...

Enikő, éreztem én, hogy a te kezed munkája. :-)Olvastam egy fenti bejegyzést, amiből kitaláltam.
Nagyon tetszik nekem is.

Hajnalka Nagy said...

Boldog várakozást, szép Adventet Nektek, Márta!
Remélem kapunk 1-1 szép bejegyzést a blogodra, mint tavaly...ha nem is minden napra, de 2-3naponta elolvasnám azt a pár szót Tőled! Sztem sokan vagyunk így :)

L. M. Zsuzsi said...

Képzeld el Márta, most én is csináltam egy "hétköznapi füzetet", mert rájöttem, hogy a papírfecnikmnél ez mennyivel jobb ötlet:-) Köszi!

Natimi said...

Ismét csodás képek...

Márta!Most kaptam meg a képeslapodat!Igazán meglepődtem,mert nem is gondoltam,hogy én is kapok!
Nagyon szépen köszönöm a szép szavakat!Igazán jókor jött,de tényleg!Meghatódtam.
Még egyszer köszönöm!

Amit sajnálok,hogy nem tüntetted fel a te címed is.De megkérnélek rá,hogy erre a címre küld el nekem:natimi84@freemail.hu

Előre is köszi,
Timi

márta said...

Zsuzsi, már akkor csak nem hiába írom ezt a blogot...:)

Timi, még a nyáron elküldtem mindenkinek a lapot, neked is...röpke fél év alatt oda is ért..:)