Friday, January 11, 2013

Az éj leple alatt

porcukrot szórt valaki az én unalmas, kicsi életemre, s ettől édes lett, és fehér. Épp akkor történt, mikor úgy éreztem: annyira szürke és esős minden, hogy a föld alatt is élhetnék akár, ugyanennyi erővel. (Ahol aztán örökösen csak mennék fel-alá a lépcsőkön, kimosott ruhákkal tele kosárral a karomban, s örökösen csak kapaszkodnék az utcai lámpa beszóródó fényébe a falon, hogy megtartson mégiscsak valami.)
Most kimegyek, sétálok egy nagyot, hogy körülvegyen a havas erdők békés tisztasága.
Abból a mélységből, ahol vagyok, felnézhetek az égre.

A boltok pedig tele vannak csodaszép virágcsokrokkal, kis virághagymákkal. Én mindig ácsorgok ott egy kicsit, de nem engedem meg magamnak, hogy akár egyet is hazahozzak. Nekem most még csak álmodni szabad a virágokról. Csokoládévirágra szoktam gondolni egyébként, s valamilyen fehér virágra, együtt csokorba kötve...
Vidám, szanaszét dobált táskák  jelzik a fárasztó hét végét. Boldog pénteket!

10 comments:

csillag said...

péntek este..felszusszanhatsz egy kicsit. jó pihenést:)
(mi is kaptunk egy kis "porcukrot" az este, sajnos már elolvadt)

Betti said...

Nálunk is boldog a péntek. :)

Éva said...

Mici buksija nagyon kedves.
Nem tudtam milyen a csokoládévirág, most utánanéztem, és tetszik. Fehér virággal tényleg szívem csücske lenne.
Most nagyon rám fér a hétvége, mert én is elég "mélyről" nézek az égre.:-)
Kívánok neked is pihentető, feltöltő napokat.

iri said...

En kivanom, hogy minel gyakrabban legyen reszed porcukorban, mert kis remekmuvekre inspiral!

Kósa Márta said...

Nem tom hogy van ez - mióta a nyuggerség beszökött az életembe szinte minden nap péntek, szombat és vasárnap.
Porcukor imitt-amott. Hóvirágok jelentkeztek!

Klaudia said...

Kellemes hétvégét Nektek is!

Katalin said...

az a macskás kép mindent visz:))))

szép havas hétvégét! :)

márta said...

Köszönöm!

Kósa Márta said...

Mért érzek bánatot?
Honvágy, vagy más?

Klári B. said...

Derűs, vidám hetet nektek. Mostmár nálunk is kezdődik az ovi... de igyekszem derűsen kezdeni. Persze nekem ez mindig nehezen megy ha több, mint egy hetes a vakáció...