Saturday, January 5, 2013

"Zöld borítójú

könyv volt ott, benne ugyanaz a kép, és néhány szó, anyjuk kézírásával, ami különösen becsessé tette az ajándékot."
(Louisa May Alcott: Kisasszonyok)
A filmet minden karácsonyban megnézzük, most ugyan nem és hiányzott is, de elővettem a könyvet, azt olvassuk. Most lettek elég nagyok ahhoz, hogy értsék, ki kicsoda, nem zavarodnak bele a leírásokba, kuncognak, figyelnek.
A leglelkesebb én vagyok.
De ezt jóságosan elnézik nekem, és odaülnek mellém, mikor felolvasok. Ezt a jóságot már máskor is éreztem, például ha jókedvem van s szökdelve megyek át egyik szobából a másikba, felnéznek egy pillanatra, majd megjegyzik: "Ez a mi anyukánk."
A könyv már évek óta megvan, közösen kaptuk karácsonyi ajándék gyanánt. Ma reggel belerajzoltuk magunkat, üzenetképpen gyermekeink gyermekeinek, hogy lássák majd, milyenek voltunk.
Hát ilyenek voltunk.


12 comments:

Piroska said...

Nem hallottam erről a könyvről én még...és azt írod, hogy meg is van filmesítve...szégyellem is magam nagyon...van még nekem olvasni - és látnivalóm azt hiszem:)

Kedves kis bejegyzés...nagyon jó hangulata van...jó ötlet ez a könyvbe-rajzolás:)

Szeretettel gondolok Rátok.
Piroska

Rena said...

nagyon várom azt az időt mikor az én lányaim is örömmel hallgatják, amint kedvenc könyveimből felolvasok nekik :) és annyira aranyos az ahogy belerajzoltátok magatokat a könyvbe...

Éva said...

Majd ha később újra a kezükbe kerül, micsoda emlékeket idéz fel...!

csillag said...

ó, de jó:)
hogy neked milyen ötleteid vannak

iri said...

S az egyetlen copfos a mama?

aliz2. said...

...tündériek vagytok! jó ghogy marad erről különböző lenyomat is!:)
egyébként örömmel fedeztem fel, hogy könyvetek a (hozzám) közeli Szegeden adták ki...:)

Éva said...

Megtaláltam Micit is a rajzon!:-)

videkek said...

Csodaszép ötlet ez a családi rajz... Gyorsan még két kislányt nekem is! :)

marty said...

tetszik, ahogy Sára Enikő felé "húz":))) olyan védelmező!

Hajnalka Nagy said...

Én láttam idén karácsony tájékán tán 2x is a filmet, annnyira szeretem, h csuda! A könyv méééég nincs meg, de majd lesz és igen....én is úgy szeretnék még vagy 2 lányt...de legalább 1et még!!:)

N. said...

hát ez megint csak: :))))

Klári B. said...

E mostani karacsonykor en sem lattam a filmet, a konyvet meg mar nem tudom, kitol olvastam el... kolcsonkapott volt... de tetszett am :) Jo az, ha vidam tudsz lenni gyerekeid kozott is. :) Jo peldat latnak :) Es hidd el, ez sokat szamit majd, ha felnottek lesznek.