Thursday, March 27, 2014

Nem tudom, mi

ütött belém. Nem emlékszem, hogy - a gyerekkori zsúrokat leszámítva - bármikor is késztetést éreztem volna vendégeket hívni a születésnapomra. Gyanítom, most is inkább csak Polcz Alaine Főzzünk örömmel - jének a kelleténél többet való olvasgatása, - a madártej készítésének művészetét, mert nem tudom hogy máshogy nevezni, tőle tanultam - vagy néhány szépen kigondolt mondatnak a leírása motivált: Ne vegyétek magatokra valamilyen ajándék vásárlásának a kötelezettségét. A társaságotok önmagában számomra a legnagyobb ajándék. Ha mégis örömet akartok szerezni, hozzatok egyszerűen egy kis cserép fokföldi ibolyát ( Santpaulia ionantha.)
Készítettem: zserbót, kókuszos kockát, tiramisut, túrós pogácsát, körtés pitét, almás pitét, túrós süteményt, gyümölcslevest és madártejet. A madártejnek nagy sikere volt. Volt gyümölcs, kávé, tea. És voltam én, a családom, a barátaim. Kevés olyan barátom van, aki gyökeret ereszt a szívemben, de azért a többiek is jóbarátok, és nagyon szeretem őket. Különben nem tudom megmagyarázni, miért szerettem volna  társaságukkal édesíteni az én életem felett is ott lebegő mulandóság kesernyés ízét...

( A recepteket apránként kijegyezgetem majd a másik helyre.)


21 comments:

hentaii said...

Ennyi kis simogatást mindenkinek megérdemel! :)
Szupi a tálalás, a kis ágakra tűzött cetli!
És boldogat, így ismeretlenül is... :)

Eszter said...

Ez egy álom.. kis házi cukrászda. :)

L. M. Zsuzsi said...

Istenem, de édes...

aarkus said...

Megajándékoztad a szülinapodon a barátaidat egy egy vidám összejövetellel, ha jól értem. Én nem tudok madártejet készíteni, négyszer próbáltam életemben, egyik se lett madártej, őszinte tiszteletem érte. :-)

Timi said...

Mennyi finomságot készítettél!!! A madártej habjára én szoktam karamellt is csorgatni...melegen még forró, de ha megszilárdul ropogós lesz..de aztán szépen megpuhul újra és belecsorog a mnadártejbe, ami aztán fantasztikusan karamellás lesz :o)))
Nagyon boldog születésnapot kívánok így utólag is!!! :o)

Gyöngyi said...

Bocsánat Márti, nagyon lemaradtam, de annál nagyobb szeretettel fogad jókívánságaimat :))
Boldog Születésnapot!
Nagyon kitettél magadért, minden elismerésem!
Bár nem voltunk-vagyunk barátnők, ha közelebb lennél, küldenék neked ibolyát :))

Adibaba said...

De jó, épp azt gondoltam a "listát" olvasva, hogy egyiknek-másiknak el kéne kérnem a receptjét. Gyönyörű terített asztal várta a vendégeket, irigylem őket. ;-)
Sok-sok boldogságot és egészséget kívánok!
Kerek évszámú volt a szülinap egyébként? :-)

Melinda said...

Isten éltessen!

márta said...

Köszönöm!
Nem volt kerek évszám egyébként, de prímszámról van szó, és azokat nagyon szeretem. Most aztán várhatok négy évet a következőig...

Éva said...

Milyen puha, meleg hangulata van minden egyes képnek.
Ha nem írod oda, hogy megkapjuk a másik blogodban a recepteket, akkor most ha mást nem is, de a körtés pitét kértem volna.
Előveszem Polcz Alaine: Főzzünk örömmel c. könyvét, szerencsére nekem is megvan, és már nem is egyszer olvastam végig. Nagyon egyszerű, jó receptek vannak benne, és és az írások is tetszenek benne.

Bagira said...

Isten éltessen sokáig! \Az utolsó mondat iszonyatosan tetszett :) \

N. said...

Hát így csak BOLDOG SZÜLETÉSNAP lehetett. Ugye?

Piroska said...

Olyan "mártás" volt a vendéglátásod. Olyan kedves, bájos, szívbőljövő, odaadó, fáradságotnemismerő....és sorolhatnám a végtelenségig, és akkor sem érnék a végére :)

Éva said...

Idén sokszor hangsúlyozod, hogy boldog akarsz lenni ott a távolban is. Az emberek, barátok hozzátartoznak ennek az érzésnek a kialakításához és fenntartásához.Mikor kérdezed, hogy miért hívtál meg vendégeket a szülinapodra, szerintem többek között ezért is.
Elnyerted a szívüket önmagaddal és a finomságokkal, a környezettel.Minden nagyoon rád jellemző volt.

csillag said...

annyi mindent sütöttél ???!!

Klaudia said...

Boldog születésnapot! :)
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/6c/69/55/6c6955cde10c5fc1087e6f06ed10b116.jpg

Bogyó said...

Boldog születésnapot!
Ìrásoddal és képeiddel olvasóidat is megajándékoztad!Köszönöm!

niqoe said...

Egy kavet en is ittam volna!S esetleg egy szelet tiramisut!
:)
Utolag is bolodg szuletesnapot kivanok Marta,es szep mindennapokat!
E.

márta said...

Köszönöm!

( Csillag: nem-kevesen voltunk. Cukrászkisasszonyként pedig hajlamos vagyok a túlzásokra, nem mintha úgy egyébként nem...)

Anna said...

Átváltozás
Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan.
Pilinszky János

Kedves Márta!
Annyi mindent kiemelsz a fényre és ami a legfontosabb, minket embereket is arrafelé terelsz. Így ezt a pár drága sort gondoltam szerény ajándékul, fokföldi ibolya helyett, szeretettel.
Anna

csillag said...

:) Tudom kitől örökölted a cukrász-tehetségedet :D