Friday, April 25, 2014

A húsvéti

szabadság lassan véget ér, s vele együtt az éjszakába nyúló olvasások is - például a régi konyhánkban, vagy most, kicsit megpihenve útban hazafelé, egy apró osztrák szálloda nappalijában, miközben alszik az egész világ, s én egy hokedlin üldögélek, kissé fázom, de nem vesztegetem az időt még azzal sem, hogy megkeressem a kardigánom, vagy odahúzzak egy másik széket lábfelpolcolás okán. Boldog vagyok az új, Bonhoefferről írt Eric Metaxas könyvemmel, mert hogy mindig is magával ragadott minden amit írt vagy amit róla írtak, s ez az új könyv tele van történelmi, valamint teológiai fejtegetésekkel, s nekem egy ilyen könyvet nagyon nehéz letenni, nagyon, és csak ha muszáj, márpedig muszáj. A lelkiismeretesen magammal cipelt finánckönyveimet  érintetlenül viszem vissza ugyan, de jövő héten lesz még néhány nap a következő vizsgáig, s akkor aztán.
Sose öregszünk meg. Addig mindenesetre nem, míg ezekben a ritka belefeledkezésekben, lenyűgöződésekben, rajongásokban, felelőtlenségekben villanásnyi időre rá nem ismerünk arra a fiatal lányra, akik valaha voltunk, vagyunk és leszünk, mindörökké.


7 comments:

aarkus said...

Szép, és igaz, Márta. Jó utat hazafelé!

L. M. Zsuzsi said...

Jaj, de vártam már, hogy írj! Jaj de szépek a képek, és az utolsó bekezdés jaj de igaz!

(Tegnap beszélgettünk hasonlóról a gyerekekkel, de ilyen szépen én nem tudtam megfogalmazni, mert azt mondta Ábel, hogy az óvónéni szerint aki kíváncsi, hamar megöregszik. Dehát épp ellenkezőleg, mondtam, amíg van az emberben kíváncsiság, amíg tud belefeledkezni játékba, munkába, amíg tud rácsodálkozni a világra, addig lélekben fiatal marad...)

Éva said...

De vártam már valamit tőled!Tudtam, hogy írsz a távollétedről, és most itt van, többször is elolvasom, és nézegetem a képeket. Pihentető, gazdagító itt lenni nálad, mint mindig. Köszönet érte!
Remélem, még folytatod a beszámolót!

Éva said...

Most olvasom Zsuzsi hozzászólásának első mondatát.Vagyunk még páran úgy, hogy vártunk már, hogy jelentkezz!:-)

iri said...

Igen a sziv gyakran racsodalkozik a testre , hogy miert is oregszik!

márta said...

:)

Katalin said...

oh, de csodálatos fotók, micsoda táj