Wednesday, June 3, 2015

Toszkána 4.

Az utolsó estéket de jó lenne mindig végteleníteni...
Bár ami végtelen, vagy azt képzeljük, hogy az, hiába tudjuk, hogy kéne: nem becsüljük eléggé.
Már feljött a hold és hűvös lett hirtelen az este, mikor végre ott tudtuk hagyni Lucca belvárosát.
Nem sok kézzelfogható emléket hoztam magammal haza: egy szappant, kis üveg akácmézet, néhány képeslapot.
S az utolsó estén - hogy édesebb legyen kicsit a búcsú - letörtem egy pici ágat abból a fehér, illatos virágból, ami teljesen beborítja Toszkána kerítéseit ilyenkor, nyár elején...

3 comments:

Katalin said...

imádom azt az éjszakai sergőzést (remélem, te is fordultál néhányat:))))))))

L. M. Zsuzsi said...

Ááá, Lucca az egyik kedvenc helyem! Többször jártam ott, mert Carrara nincs messze tőle, és mindig elbűvölt az az ovális tér, ami régen egy kolosszeum volt, aztán idővel "kifordult": az épület tömbje, annak a belseje tér lett, a lelátók homlokzatok, körben a bejáratok pedig a sugárirányban nyíló utcákra nyíló boltíves kapuk... és szorosan köréépült a város. Mekkora ötlet volt ez! Olyan nagyon szép ez az átváltozás, a továbbélés.

Katalin said...

felbuzdultam, és kihoztam a könyvtárból Máté Ferenc: "Toszkána bölcsessége" könyvét,
hát nem mondom, pompás lehet ott élni, vagy csak arrafelé, és belekóstolni abba az életbe

sajnos még mindig csak a "majdegyszerelmegyekoda" kategória nálam :)