Thursday, June 18, 2015

Nem.

Szó sem lehet róla, mondtam volt, mikor azért kezdett el nyaggatni valamelyik kisasszony, hogy fogadjuk be mi néhány hétre magunkhoz azt a portugál cseregyereket, melynek már jó ideje keresett  családot a gimnázium vezetősége.
A gyerekeknek mindig támad valamilyen meghökkentő ötletük. Igen, meghökkentő, mert nem boldogulok én három gyerekkel sem, nemhogy néggyel. S nem tudom, van-e itt nálunk elég érdekesség, normális-e a családunk egyáltalán  - nem mondom, egy-egy röpke látogatás erejéig össze tudjuk kapni magunk, na de hetekig!

Ma érkezik. Próbálom utolsó simításként nem a megszokott szemekkel nézni a házunkat: a macskát, a virágba borult bokrot, a serpenyőt, benne a gombapaprikást, a szerény, de takaros berendezést. Tetszik.
Egy kukkantás a szívembe: jó meleg, tele szeretettel, kíváncsisággal.
Másra nincs is szükség.

Vagyis hát...nem bánom, emlékszem, mondtam volt az érdeklődő kisasszonynak, meggondolva magam, mégiscsak.
(S így járok én olyan utakon, amikről soha nem is álmodtam. Így lesznek nekem olyan gyermekeim, kik milliószor bátrabbak az édesanyjuknál. Valami ilyesmi lenne a cél is, egyébként.
Igen. Igenigenigen.)


9 comments:

Eva said...

egyszer én is voltam ilyen cseregyerek németországban. hogy nekem az mekkora boldogság volt, sose felejtem. neki is az lesz nálatok.

Dominika said...

Csodás helye lesz nálatok!

Timi said...

Szerintem is jó ötlet a cserediák :o)
És úgyse azt fogja nézni, hogy mennyire van kitakarítva, hanem azt, hogy ti milyenek vagytok és mennyire fogadjátok be őt :o) Biztos nagyon jól fogja magát érezni nálatok!!!

Gál Edith said...

Márta, nekem kiváltság és ajándék a Jó Istentől, hogy ismerhetlek!
Nagyon-nagyon áldottak vagytok!
Áldott hétvégét nektek!

U.i. Nekem nem is kérdés az, hogy a cserediák jól fogja-e érezni magát nálatok!!! :)

iri said...

Nem kis dolog,de biztos vagyok abban ,hogy mindket felnek megeri.Mar ezert is:(S így járok én olyan utakon, amikről soha nem is álmodtam

Lele said...

Egyik tanul a másiktól!És senki nem mondhatja, hogy nem tanulhatunk gyerekeinktöl :)
Csodálatos virágzó bokor, nagyon meleg és bájos környezet várja majd cserediákotokat. Kivánok nektek szép,emléketes napokat, mert megérdemeltétek!

Piroska said...

Oh, te Márta, csak azt tudom mondani, hogz csodálatos édesanyjuk van a lányaidnak :)
G R A T U L Á L O K.

L. M. Zsuzsi said...

:-D

Katalin said...

:DDDD