Saturday, February 10, 2018

A hivatásról


beszélgettem egy kedves baráttal, aki tanárként pontosan vissza tudott emlékezni, mikor, sőt, azóta pontosan tudja azt is, mire hivatott el, sőt, meg is él belőle. Én egyébként se visszaemlékezni nem tudok, se pontosan nem tudom, se azt, hogy mikor, se azt, hogy mire, és egészen biztosan - bármekkora szeretettel is készítgetem nap mint nap a könyveléseket, bérelszámolásokat a világ eme behavazott, csendes sarkában működő kis adótanácsadási irodában - nem abból élek meg, amit a hivatásomnak tartok.

Egy nagy fazék gőzölgő lencseleves az asztalon. Egy blog, amit hosszú évek óta írok, nagy-nagy kedvvel, csak úgy. Anyósommal a lassú séták. Az ajándékok, amiket postán küldök. Titkos elhatározások, a csak magamnak való írások, másokért való imák, dolgok, miket a világ nem tart számon,  s csak nekem fontosak. Hétköznapi életet élni nem mindennapi módon. Hirdetni az evangéliumot - a hozzám hasonló csetlőknek, botlóknak, csodabogaraknak. Valaki anyukájának lenni. Barát, társ, bajtárs, képmás. Ezek a hivatásom töredezett, a teljesség s határozott tudás igényét nélkülöző darabkái, részei egy nálam sokkal nagyobb, egy a határaimnál sokkal szélesebb képnek.

Régebben azt hittem, a hivatás olyasmiről szól, amit tenni a világon csak én vagyok egyedül képes.
Nem tudom már mikor kezdtem sejteni, erről szó sincs.
Az elhivatás arra vonatkozik, amit bárki más is meg tud tenni, de ahogy én teszem, úgy senki. Nem jobban, nem rosszabbul, hanem úgy.
Ez olyan egyszerű, és olyan nehéz: lenni csak az, aki vagyok én, a legmártább Márta, egyetlen kedves, reménykeltő gondolat Isten ceruzájának a hegyén.

6 comments:

Kósa Márta said...

Legmártább Mártának látlak!
Márta

iri said...

Nagyszeru hivatas!

Katalin said...

https://wmn.hu/wmn-life/48201-mas-lesz-a-szemelyiseged-amikor-egy-masik-nyelven-eled-az-eleted-

leda said...

Köszönöm! Sok erőt adnak a gondolataid, mostanában olyan sokszor gondolkodom, hogy a helyemen vagyok-e, hogy betöltöm-e a hivatásomat, hogy egyáltalán erre hivattam-e el, amit most teszek, vagyis "csak" gyereket nevelek, abból is rögtön hármat. Hiszen erre bárki képes, még jobban, szervezettebben, türelmesebben, kitartóbban, következetesebben... Köszönöm az új nézőpontot, sok minden helyre került bennem a soraid által.

márta said...

Köszi a visszajelzést!

L. M. Zsuzsi said...

Ezt a bejegyzésedet is nagyon szeretem, mert nagyon fontos gondolat (azt hittem, írtam is rá akkor, mikor feltetted... de nem...). Azt hiszem, nehezebb is annak, akinek valami látványos, világ által jól látható hivatása is van, úgy MELLESLEG - mert akkor ő könnyen megfeledkezhet arról, hogy van egy ennél fontosabb hivatása is, hogy Képmás legyen, és hogy azzá az önmagává fejlődjön, akinek Isten a legszebb álmaiban elképzelte, amikor megteremtette...