Thursday, September 4, 2008

A múlt napokban

készítettem magamnak egy ilyen könyv-féleséget, ami arra hivatott, hogy segítsen nekem rendben tartani összevisszaságra hajlamos háztartásomat. Az ötlet nem eredeti, különféle amerikai blogokból merítettem ihletet. Amúgy világéletemben szerettem listákat írni mindenről - tennivalókról, olvasnivalókról, vásárolnivalókról, meg még ki tudja miről - csak az a baj, hogy ezeket a listákat mindig elkeverem, keresni kell, szóval kész fejfájás az egész.


Vettem egy ilyen befűzhetős lapokat tárolandó mappát, és szépen kidekoráltam, valamint nevet is adtam neki.


Aztán. Belefűztem jó sok átlátszó tartót (nem jut eszembe a hivatalos neve), és felosztottam háziasszonyi hivatásomnak rendben tartandó területeit. Az első tartóba mindjárt be is másoltam a Példabeszédek 31. részében található Derék asszony dicséretét, mert szerintem tartalmazza egy hozzám hasonló élethelyzetben levő nő számára fontos dolgokat, úgymint: férj, gyerekek, háztartás, házon kívüli munka, kapcsolatok, hit, jótékonyság...


Tennivalók. Ez a terület még elég hiányos, mert általában azt teszem, amit éppen kell. Készítettem ugyan egy elnagyolt heti tervféleséget, pl. minden második nap porszívózás, a keddi nap a vasalós nap, a péntek a heti nagybevásárlós, de igazából ezek eléggé rögzültek már bennem, nem szükséges táblázatokat nézegessek. Az amerikai blogokban találtam olyat is, hogy részletesen leírtak mindent: reggel felkelés, fogmosás, fésülködés stb., de én ezt túlzásnak tartom...:)


Menü - Bevásárló lista. Ez a rész is hiányos, de szeretném, ha hozzászoknék a használatához, és akkor egy kicsit célirányosabban tudnék vásárolni, illetve nem kéne sok időt azon témában való tipródással töltenem, hogy vajh' mit főzzek ma!?


Kapcsolatok. Ide pakolom be a különféle névjegykártyákat, meghívókat, sebtiben felírt telefonszámokat, címeket...Eddig, ahány kis cetlim volt, az annyifelé...
(folyt.köv.)

9 comments:

Budai Evódia said...

tetszik:)

Anonymous said...

az ilyen atlatszo tartokat mifelenk egyszeruen bugyinak hivjak:)) (de magyarorszagon eloktol ugyanezt hallottam)

Adona said...

nagyon tetszik az otlet, nekem is volt/van mindenfele listam es fuzetem, en nagyon elvezem, es segit rendszerezettnek maradnom :)

Anonymous said...

Szia Márta!
Most itt a kacagásom hallik. :D Nekem is van egy mappám! min. 5 kiló. :DD
Én is csak loptam az ötletet, de nagyon bejött!!!! Készülök bemutatni a blogon, a fotók már régóta kész vannak, csak még nem volt időm megírni a szöveget hozzá. Na majd most!!!!
Örülök, hogy nem vagyok "egyedül"!!!
ui: kesztyűt ma adtam postára. Remélem megérkezik.
ui2: hagytam neked üzit meez-en.
Kamilla

Rena said...

Én is szeretek listázni meg mindent nyilvántartani, de én úgy oldottam meg, hogy vettem egy közönséges vonalas füzetet vagy múltszázadbeli határidőnaplót és abba írtok mindent: a kiadásokat, a recepteket, mailcimeket, szülinapokat, idézeteket, olvasnivalót mikor mit és aztán amikor van időm meg kedvem (egyszer egy félévben) vagy mikor betelik a füzet átmásolom a dolgokat a megfelelő helyre, mert mindennek van külön saját kis füzete is. De ez azért vált be nálam, mert mindig kéznél van, ha lejegyeztem valamit ott biztos megtalálom és a nem vész el, mint a cetli.

márta said...

Lea, nem mondod!...:))) Én még soha nem hallottam, de lám, mindig tanulok valami hasznosat.

Kamilla, biztos voltam benne, hogy neked is van....:)
ui. Válaszoltam a meez-en.

Rena, ha már két helyre is rögzítve van, akkor biztos nem vész el...:) Amúgy nekem is van még pluszba egy határidőnaplóm is, amit hurcolászok magammal. Tisztára, mint valami topmenedzser...

Renáta baba said...

Megírnád nekem,milyen amerikai blogokról vetted a tippeket???

kilike said...

Szia Márta!
Már egy ideje lelkes zugolvasód vagyok, de most már nekem is muszáj hozzászólnom. Én is épp most készítek egy ilyen mappát, és én is amerikai blogokról loptam az ötletet, csak az enyém még nem olyan szép, mint a tied:)
Üdv,
Ili

márta said...

Szia, Ili! :)
Örülök, hogy itt vagy.:) Benéztem én is hozzád...