Monday, March 21, 2011

A fény-

 képezőgépem az egyik legjobb barátom. Fényt képez számomra, mikor csak a nagy szürkeség van a fejemben és szívemben. Biciklizés közben százszor is megállunk Sárával, mikor csak egy picit is kisüt a nap, vagy szép fűt-fát látunk, vagy csak úgy. Tanítom arra a kevésre, amit tudok és érzek: hogy aranymetszés, hogy fény, ellenfény, s hogy mindez néha nem számít. Közben szívből örülök az örömének, hogy ő is szépnek látja magát a kész fotón, közben próbálom ellesni tőle, akár én is örülhetnék annak, ami van: a megörökített két szép szememnek, körülötte a vékony szarkalábaknak, kicsit oldalt és feljebb az őszülő hajszálaknak. Édes barátaim. Gyertek csak, gyertek,  majd csak lesz valami. Tavasz van és hétfő, megviselt Vergilius és az ő Eklogái lomtalanításból, (Títyrusom, ki a sátras bükk hüvösén heverészel, Erdei múzsádat leheled lágyhangu sipodba...*), Réber László rajzok ugyanonnan. Egyiken felismerem magam, mikor majd öreg leszek és bölcs. Szabad örülni mindenfélének.

(* Fekete István fordítása)


16 comments:

Borzási A. Kriszta said...

Ezt tanulom én is tõled, hogy minden kis apróságnak örülni kell.

videkek said...

Hogy csinalod, hogy par sorod utan akkora olvasmenyelmennyel gazdagodom, mintha egy egesz konyvet olvastam volna vegig? (Szivesen lennek a masik oreg, feledekeny, de jokedelyu holgy az asztalnal melletted...)

Hajnalka Nagy said...

kedves Márta,
hadd értsek egyet az előttem szólóval :) tényleg sok-sok "gazdagsággal" bír minden sorod! s olyan jó dolog, h ezt így osztogatni tudod :)
boldog FÉNYES tavaszt kint és bent, s a szívedben legfőképp!

Zsuzsa said...

Köszönöm a bátorítást, kedves Márta!

Kóczi Csilla said...

Veled örültem. Nektek, tavasznak, kifényesedő napjainknak. Köszönöm, Márta.

Thea said...

Ritkán írok, mert mire jövök, elmondják mások...
De mindig olvaslak, mert jólesik és mert jó nézegetni a szép képeidet.

Éva said...

De szeretem az ilyen képeket!Csupa hangulat a részlet is és az egész is!
Különösen tetszik a rózsaszín plédes.

iri said...

Ugyanazt erzem mint "videkek"

Katalin said...

Csak elmerengek a képeid részletein, csak mosolyogni kél kedvem, csak örülni kezdek, és kimosódik a lelkem...

Klári B. said...

mar vartam, hogy irjal... minden nap lestem, minden este azt mondtam, majd talan holnap Marta is ir valamit, valamit, amitol aztan felderul az egesz vilag. Koszonom. Erdemes volt varni.

gza said...

Szépek. :)

Edit said...

Márta, olyan gyönyörűek a képeid mindig. Én mindig eltervezem, hogy viszem magammal a gépet munkába menet, hogy nálam legyen, ha látok valami szépet, de valahogy sosem lesz belőle semmi.

Küldenék neked egy virtuális jó szót is, a sok szépséges képért és gondolatért. (http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html)

márta said...

köszönöm!

meg fogom nézni, milyen játék ez, mindenképpen nagyon köszönöm, Edit..

iri said...

Marta draga ha csak a kepeid okoznanak gyonyoruseget nekem , eleg lenne, viszont az irasaid is sokat jelentenek nekem.
Olellek s van egy pontod tolem itt:
http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

Katalin said...

Szabad nekem idenyomni egy kis szappant?
csak úgy, nem hivalkodva, kedvesen csupán, mert minden nap jövök ide szeretettel

http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

márta said...

köszönöm!