Monday, September 24, 2018

"Anya, ez te vagy" -


- írta valamelyik kisasszony a világ egyik másik végéről, és átküldött a telefonomra egy olvasó nőt ábrázoló szoborról készült fotót. Eszébe juthatnék talán minden fakanálról is, vagy frissen sült fahéjas csigáról, félbemaradt kötött pulóverről, félig leégett gyertyáról, elfelejtett jelszóról, akadozva előadott zongoradarabról, millió egyéb dologról. De most erről jutottam eszébe, és igen, leginkább talán tényleg ez vagyok.

Pont akkor érkezett az üzenet, mikor amúgy is azzal fáradoztam, hogy összeírjam, milyen könyveket olvastam az elmúlt öt-hat hónapban. Gondoltam, írhatnék mindegyikről egy kis összefoglalót, csak úgy, magamnak. Hogy tudjam, mégis, melyiket miért olvastam, melyikből mit tanultam. De ez túl nagy feladat lenne. Nincs hozzá kedvem. Sok mindent el is felejtettem. Csak azt tudom, hogy mindegyik könyv valamiért magával ragadott. Talán meghozta a kedvemet a főzéshez, vagy új receptekhez. Esetleg megmutatott egy másik nézőpontot. Szélesítette a világomat. Tűzre lobbantotta az álmaimat. Megdobogtatta a szívemet. Megnyitotta a szememet, megláttatva velem új csodákat. Megríkatott, vagy megnevettetett.

Mindezt köszönöm. Azoknak, akik írnak. Akik megosztják a gondolataikat. Akik gazdaggá teszik a világomat, akiktől tanulhatok. Azoknak, akik azzá tesznek, aki vagyok. S hogy általuk eszébe juthatok egy fiatal lánynak a világ másik végén, s így közel lesz a távol, még ha csak egy gyorsan tovaszálló, értékes, gyönyörű pillanatra is: nagyon köszönöm.

Hadd álljon itt a lista is, mindenféle különösebb összefoglalók és magyarázat nélkül is.
Nem baj, ha nem is olyan sok idő kell hozzá, hogy minden listát elfelejtsek.
A szív emlékezik, és ez elég.

1.  Eugene H. Peterson: Run with the Horses
2.  Eugene H. Peterson: A Long Obedience in the Same Direction
3.  Ann Voskamp: The Way of Abundance
4.  Rick Bragg: All Over but the Shoutin'
5.  Sarah Keshtaran: Frauen, die keinen Punkt machen, wo Gott ein Komma setzt.
6.  Erwin Raphael McManus: The Artisan Soul
7.  Shauna Niequist: Brot und Wein
8.  Shauna Niequist: Einfach ich sein
9.  Max Lucado: Das Café zwischen Himmel und Erde
10. Frances Mayes: Under the Tuscan Sun
11. Aaron Niequist: The Eternal Current
12. Edith Eva Eger: A döntés
13. Rafik Schami: Sophia oder der Anfang aller Geschichten
14. Eugene H. Peterson: Leap over a Wall

6 comments:

Katalin said...

most értem haza 18 órás buszutam végén, hullafáradt vagyok, de néhány órával ezelőtt emlegettelek, amikor arrafelé utaztam:)♥

Piroska said...

👍🤗❤️

aliz said...

magyarul csak egy ( ő is azt hiszem eredetileg angolul irta?)

Katalin said...

Max Lucadohoz:))
https://www.youtube.com/watch?v=BaNtYFSwqFA

leda said...

Hú, az 5. nagyon izgalmas lehet. Szívesen elolvasnám én is! :)

L. M. Zsuzsi said...

a szív emlékezik - ez szép!
(Ezekből én csak a Toszkánásat olvastam, és az Edith Eva Egert szeretném egyszer)