Saturday, October 5, 2019

Minden egyes

kijelentés, amit magammal kapcsolatban megfogalmazok, hangoztatok, itt-ott másokkal is közlök, s amiről úgyis tudom, saját magamon kívül tulajdonképpen csak azokat érdekel, akik valamilyen oknál fogva, s még jobb, ha teljesen oktalanul is, de szeretnek - meghatároz. Jellemez. Fontos és érdekes. Főleg ha arra vonatkozik, mi az, ami tetszik, amit szeretek, amihez értek.

Ha arra vonatkozik, mi az, ami nem tetszik, amit nem szeretek, amihez nem értek, amit jószántamból soha nem választanék, az inkább - veszem észre - korlátoz. Beskatulyáz. Pedig az élet eléggé komplex. Érdekes. Édes és kedves, s tele van meglepetésekkel, változásokkal.

Egészen apró, említésre sem méltó dolgokban - de attól még természetesen megemlítem őket - próbálom ezt a szűkösségét tágítani a világomnak.
A túloldalon mindig találok valami szépet.
Például.
Egész életemben sose szerettem bolhapiacra járni. Sose találtam ott semmi jót, nekem kellőt. Voltak szemeim, mégsem láttam a sok kincset. Merthogy- mondogattam - nem vagyok az a bolhapiacos típus.
Idén csoda történt! A szemeimen levő hályog lehullt. Látok. Időnként veszem a sárga vászonszatyrot, a kis virágmintás, aprópénzes pénztárcát és elmegyek a vásárba. Nézelődök. Soha nem alkudozom, képtelen vagyok rá. Kincsekre vadászok. S mindig találok valamit.
Például.
Fonalat, könyvet, teáskannát, mert nincs itthon még elég, s legutóbb, amire már időtlen idők óta vágytam! - egy angol nyelvű Scrabble-t. Már csak találnom kell valakit, aki tud és hajlandó is velem játszani.

És ti? Milyen kőbe vésett szabályt, kijelentést tudnátok csak úgy, a játék kedvéért félretenni? Miért nem lehetne hagyni az életet, csak úgy, hogy meglepjen egy kicsit? Lasst euch einfach überraschen.

6 comments:

Piroska said...

Nem szeretek, hétvégén késő estig, akár éjjel 2- ig, filmet nézni. Régen egyenesen bosszantott ha a párom ezt tette. Én inkább szeretek egy könyv világába elmerülni... mostanában, viszont, ha talál egy jó családi filmet, az ő kedvéért, megnézem :)
... én pedig imádok bolhapiacra járni :) mindig úgy érzem van ott nekem valami ‘kincs’...
Ha húgomékhoz megyünk, egy vasárnap biztosan ellátogatok egyre, de az is lehet, hogy két vasárnap is :)

Julianna said...

Én például,régen, el sem tudtam volna képzelni magamról,hogy valaha beengedek egy kiskutyát a házamba(nem vagyok egy nagy állatbarátt).Aztán csodák csodája a kamasz lánykám kedvéért,folytonos kérlelésére mégis,beadtam a derekam és vettem neki egy szobakutyát(úgy 7 évvel ezelőtt,ami persze rám maradt,mert ő férjhez ment:)

Engem érdekelne hogy ki olvassa Marquez könyvét,és Éva-t?
Ha te olvasod,kíváncsi vagyok a véleményedre,mert nálam is tervben vannak.

Köszönöm szépen,
Judith

Klaudia said...

Én szívesen játszanék! Nekem sincs kivel... az egyik kedvenc társasom :)

Eszter said...

Én a turkálókkal voltam így, aztán anyósom hatására én is ráéreztem a technikájára. :)

márta said...

:) Köszönöm nektek!

Judith, a két könyvet én tervezem olvasni, talán majd a hosszú téli estéken lesz időm rájuk.

L. M. Zsuzsi said...

Én a futással voltam így, hog h van valami, ami nálam lehetetlen, és elképzelhetetlen, mert tökéletesen alkalmatlan vagyok rá, akkor a futás azt, de kiderült, hogy sokkal többre vagyok képes, mint hittem, és hogy igenis nekem való.