Tuesday, November 2, 2021

Kívánságlista novemberre.

Hosszú séták a szürkeségben, majd hazaérve egy-egy tányér forró leves.
Dísztelen szépségben gyönyörködő szemek.
Áldás a szeretteinkre való emlékezésben s a hónap végére már beköszöntő adventben.
Színes fonalak a karácsonyra készülő zoknikhoz.
Vízhatlan bakancs. Egy-két túlméretezett gyapjúpulóver.
Elegendő könyv a végtelennek tűnő estékhez.
Finom illatú, hidratáló kézkrém.
Akácméz a teába, gyömbércukorka a kabát összes zsebébe.
Az idei legelső hóesés öröme.
Apró meglepetések a postaládába.
Néhány csepp citrom illóolaj a párologtatóba. Vagy narancsos. A mirha illata is finom.
S fény. Sok fény. Hirtelen felcsillanó a szemekbe. Lassan derengő a hajnali égre. A gyertyák fénye, a minden évben elővett, ablakpárkányra állított ikeás csillagoké, a mosogatókagylók fölé szerelt lámpáké, alattuk a nap utolsó, mindent még gondosan elrendező mozdulatoké. A vigasztaló szavaké, melyek elérik a szomorú, néma mélységet. S ott világosságot teremtenek. S utat mutatnak a következő lépésekhez.


 

8 comments:

Éva said...

Olyan jó olvasni téged. Megörültem, mikor megláttam, hogy írtál.
Teljesüljenek a kívánságaid. Ha vannak a leírtakon kívül, azok is.

Zsuzsa said...

Köszönöm. Valahogy én is ezeket írtam volna!

Kósa Márta said...

Szép és szerény lista...
Így igyekszem én is.

Zsuzsa said...

Mosolyogtam a gyömbéres cukorkánál, nálam is mindig kell legyen, az a nagy kisfiam kedvence :-)

Katalin said...

ez a lista, mint egy hitlista ("A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.")..., mint a hálalistánk valami mesebeli szabad idősíkban:)

Katalin said...

ez nekem nagyon tetszik: örülni tudni a jövőbeli dolgainknak, ("It is not in a person`s nature to desire what he already has.")

Piroska said...

A listád számomra CÉL! Köszönöm 🧡

Abigél said...

Gyönyörű! :)