Monday, December 11, 2023

11.

 Tegnap, advent második vasárnapján a békét jelképező gyertyát gyújthattuk meg a koszorún. Ehhez kapcsolódik az egyik legjobb és legrosszabb jellemvonásom is egyébként. Hogy mindent megtennék a békesség kedvéért. Elhallgatom a véleményemet, ha kell, megválogatom, hol és kinek mondom el, bocsánatot kérek, ha nem is én vagyok a hibás, hálanaplót vezetek, s szorgalmasan keresem a legsötétebb felhők szélén is az ezüst fényt. Különösen az adventi készülődésben igyekszik az ember a szépre figyelni, a harmóniát keresni. A karácsonyi történetből is többnyire kimaradnak például a gyermekszületéssel járó emberi részletek. A szegénység, a fájdalom, a vér, az istállószag. S hogy mit jelenthetett menekülni, a szülés után nem sokkal új életet kezdeni egy idegen helyen.

Csak akkor van esélyem az igazi békére, ha megengedem magamnak - legalább önmagam előtt -, hogy érezhessek minden érzést. Hogy ne csak arról vezessek naplót, amiért hálás lehetek. Ebben sokat segít a zsoltárok olvasása is egyébként. Az is, ha a teljes karácsonyi történetet olvasom. Nem csak a szép, kedélyes részleteket. (S az is, ha nem kerülöm el messziről, vagy legalább együttérző maradok, ha netalántán manapság találkoznék valamelyik részletével.)

Egy igazán mozgalmas hétvége után, amikor sok emberrel beszélgettem, ma reggel egyszerűen csak csendben voltam. Tudatosan előhoztam a szívem mélyéről azt, ami mostanában fáj. Ami hiányzik és hiányozni is fog. Amit nem tudok megoldani. 
Olyan érzés ez, mintha valami nagyon törékeny, nagyon drága dolgot tartanék a kezemben.
Valami mély elfogadást - nem beletörődést, nem belenyugvást - hanem aktív, bátorságot igénylő elfogadást. 
És ezzel együtt valami talán kevésbé harmonikus, de annál valódibb béke lehetőségét és ajándékát.

7 comments:

Katalin said...

szeretem, hogy mindig elindítasz bennem egy gondolatot...:...sokat agyalgok azon én is, mi az, hogy "csak a szépre", meg a "de hát ott a fekete is, nem csak a fehér"...meg hasonlóak...
de - nálam bölcsebbek - azt mondják, tudod, "amelyiket eteted", az lesz az győz, ...és Boldizsár Ildikó oldalán olvastam egy mesét, figyelmedbe ajánlom, mire figyeljünk, amikor érzelmeink jönnek :D ...én azt tanultam Poppertől - meg tőled♥ - , hogy nem mehetek el érzelemmentesen a komoly dolgok mellett, de nem engedhetem meg, hogy befészkeljék magukat a fejembe, és elborítsanak a nehéz, sötét gondolatok, mert akkor nem tudok jó dolgokat (érzelmeket, élményeket) adni másoknak....biztos hogy van valami finom tündéregyensúly, kell lennie



https://www.facebook.com/ildizsar/posts/pfbid02p1NVmmWmsSdLAWQzMgYaThrvetCenta9H5iTmoFA8wrGGT8NeaY8tC3vqCYpH7vpl?locale=hu_HU

márta said...

abszolút gondolatindítónak szánt bejegyzések ezek...csak egyetlen, személyes szeletei a valóságnak...valószínűleg mindenkinek mást kell erősítsen vagy elhagyjon, mindenki másra hajlamos...és az sem mindegy, minek/kinek adjuk meg az utolsó szó jogát az életünkben

Katalin said...

igen, értem, nem gondolatindítónak szánod,... "adod"..."és arra nincs hatásod, hogyan fogadják"...

f.klarcsi said...

Ehhez micsoda bátorság kell: "Tudatosan előhoztam a szívem mélyéről azt, ami mostanában fáj. Ami hiányzik és hiányozni is fog. Amit nem tudok megoldani."

Ajádékot és rejtvényt hoztam:

https://drive.google.com/file/d/1KBRTvMXE5BhJ8UQHCWK22kvaULmUR5St/view

Németországban máshol is készülnek a Karácsonyra, máshol is vannak közömbös emberek. De vajon hol? (Szerintem esélytelen kitalálni, :-) ezek az újépítésű német pályaudvarok tök egyformák. Remélem ki tudud nyitni, de ha nem hát így jártam. Az Oh Tannenbaum-ot "dudálják")

márta said...

Meg tudtam nyitni, köszönöm. Fogalmam nincs, nem ismerem fel az állomást.:)

Kósa Márta said...

Mélyen gyökeredző fájdalmainkkal időnként szembesülni...
A megoldhatatlan sóvárgások keserűsége több, mint pár csepp citrom a mézes teába. Vigyázz az egészségedre drága Márta.

Bergerné Figura Éva said...

befogadás....❤️ezt tanuljuk mind, bármit jelent is ez, jót, rosszat...ahogy van, az életer🤗