Saturday, December 16, 2023

16.

Advent. Számomra azt is jelenti, hogy valami szépre gondolok.

Mikor a nyár folyamán Finnországban jártunk, betértünk a Rovaniemi lutheránus templomba is. A 14 méter magas oltárfreskót hosszasan elnéztem. Nagyon különlegesnek találtam. Lennart Segerstrale festette 1951-ben, s a "The Source of Life" - az élet forrása - nevet viseli. Az emberi szívben folyó harcot jeleníti meg, ami a jó és rossz között folyik.

Valami szépre gondolni számomra az egyik legalapvetőbb eszköz ahhoz, hogy a jó győzzön ebben a láthatatlan, de valóságos harcban. Akkor is, ha még csak várok rá, akkor is, ha még nem biztos, még nem kézzelfogható.  Attól még gondolok rá, elképzelem, és teszek is érte.

Reggel, mikor elindultam még megvenni a ma délutáni partihoz az utolsó hozzávalókat, jégvirágok vártak rám a szélvédőn. Lassan már olvadásnak is indultak. Elmentem a piacra, vettem kenyeret, majd a boltba, gyümölcsért. A bejáratnál egy ideiglenesen felállított virágos stand fogadott. S én tudtam, ez az, amit kerestem. Erre van a leginkább szükségem, és ezt szeretném a leginkább adni a vendégeinknek. Az amarillisz ünnepélyességét, a fenyőágak örökzöldjét, a közös adventi várakozás szépségét.

2 comments:

Katalin said...

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Rovaniemi_church_altar.jpg

L. M. Zsuzsi said...

A felső kép gyönyörű, mint egy festmény!