Tuesday, December 12, 2023

12.

A barátnőmnél éppen itt van a lánytestvére látogatóban. Néhány hónappal ezelőtt őt is volt alkalmam megismerni és meghívtam, hogy mikor legközelebb meglátogatja a húgát, jöjjenek el hozzám is együtt egy kávéra. Azóta már többször is járt a környéken, de hozzám még nem jutottak el. Hol beteg voltam, hol szomorú, hol határidős munkákkal foglalatoskodtam. Tegnap megtudtam, újból itt van a testvérénél, de ha nem érek rá, mondták, nem akarnak zavarni, majd eljönnek máskor. 

És akkor arra gondoltam, az a "máskor", ha ugyanúgy alakul az élet, mint mindig, soha nem fog elérkezni. Soha nem lesz olyan, hogy tökéletes időpont. Most éppen kilábaltam ugyan a betegségből, de itt tornyosul máris az asztalomon a munka. És arra kértem őket, jöjjenek el, mindenképpen. Csak egy órányi időt tudok adni, de azt teljes szívemből. Van itthon - boltban vett - drezdai stollen, mandarin, kávé, és a kávézóasztalt szépen megteríteni csak percek kérdése. 

A vendégszeretet, a vendéglátás, bár magam is sokszor használom kifogásként, soha nem idő, pénz, körülmények, szép lakás kérdése. Egyik világjáró ismerősömnél, aki hónapokig él és öltözködik a hátizsákjából, mindig van egy kis dobozban tea és cukor. És abból, ha van a közelben egy vízforraló és néhány csésze, bárkit megvendégel, akivel csak találkozik.

Hamarosan megérkeznek a vendégeim. Előtte még, lám csak, erre a rövid, sietve megfogalmazott bejegyzésre is futotta. S tökéletességre törekvő lelkemnek szinte fáj csiszolgatás nélkül megnyomni a közzétevő gombot. De mint minden vendéglátás - a blog is egy kávézóasztal -, ez is jobb, ha egyszerűen csak megtörténik, bármilyen tökéletlenül, mintha a kedvező körülményekre várva végül teljesen elmarad.

6 comments:

Katalin said...

...annyira gyönyörűek a fotóid♥

Anonymous said...

Tökéletlenül is a legtökéletesebb!
Köszönöm a meghívást, a kedves fogattatást nap mint nap!
Nálad békére lel minden nap a szívem. Pontosan az ilyen bejegyzéseidtől.
További áldott adventi szent időt kívánok!
Piroska

Éva said...

Minden nap elfogadom a blogos asztalodhoz a meghívásodat. Olvasgatok, nézegetem a szép képeket, elgondokozom az írottakon, megpihenek nálad.

Gabi said...

Gyönyörű! Az asztal és a gondolat is.

Anonymous said...

Tökéletes!!

Anonymous said...

Kedves Márta! Köszönöm az idei adventi utazást is veled. Olyan sok értékes dolgot, inspiráló gondolatot kapok itt ismét tőled!
Igen nem kell hogy tökéletes legyen minden... csak történjen meg :) A tökéletesség elvárása engem is sokszor kísért.
Hédi