Thursday, August 23, 2012

Úton.

(Két éve jártam utoljára Erdélyben, senki sem sejtette akkor még, hogy ilyen szívet tépően fog hiányozni.)
Néhány napig csak úgy kószáltunk, s ahogy legjobban szeretjük: ahol ért a naplemente, ott kerestünk szállást éjszakára. Egyik helyen este apró kóborcica nyávogott keservesen, de a gazda váltig állította, neki van már macskája, nem óhajt még egyet. Este román cujkával, majd reggel kávéval és gyümölccsel kedveskedtek nekünk, - ebben a néhány napban ki nem fogytunk  amúgy a csak úgy, Isten nevében kezünkbe nyomott körtéből, almából, szilvából - s hát látjuk, immár két kóbor kismacska nézelődik az udvaron.
- Váj de kápul méu! - mondta tanácstalanul a gazda.
- No, nem baj, meglásd, majd összefogják az egereket. - mondta a gazda felesége.
- Nem, nem, mindjárt elviszem innen őket! - fogadkozott a gazda.
- Dehogy viszed .- így a gazda felesége.
Útra keltünk, még mielőtt megtudtuk volna, kié lett az utolsó szó.

5 comments:

Piroska said...

Milyen érdekes Márta, hogy miközben én itt vagyok a családommal Bajorországban, ahol Te laksz, Te éppen Erdély fele tartasz, ahol én lakom... Nekem megfordult a fejemben, hogy jó lenne itt veled találkozni...összefutni egy kis délutáni teára:)
De majd ha jösz még Erdélybe, hátha sikerül majd találkozni...


További szép napokat kívánok Neked/Nektek Erdélyben...

Üdv. Piroska

iri said...

Bizony, bizony , merre jarsz Marta!

márta said...

Piroska, vagy itt, vagy ott, egyszer... :)

Piroska said...

Köszönöm, Márta...majd valamikor...találkozunk...

Lea Mónika said...

hát ez nagyon aranyos volt!:)