Wednesday, November 11, 2015

Még akkor lementem

a tó partjára, épp csak magamra húzva a legvastagabb kötött pulóvert, mit a bőröndben találtam, mikor elkezdett derengeni odakint. Szerettem volna látni, érezni, átélni a Napnak a keltét. Nem számít, hogy majd' megfagytam, nem számít, hogy rajtam s a kacsákon kívül mindenki más aludt még a környéken.
Ennek a boldog órának az emléke beragyogja kicsit az azóta már rég beköszöntött mindennapokat. A koránkeléseket, a stresszt a munkahelyen, a tényt, hogy mire megfőzöm az ebédet, már be is sötétedik, s hogy az emberek, kikkel találkozom, egytől-egyig olyan rosszkedvűek valahogy.
Néha úgy érzem, akkor vagyok a legboldogabb, ha egyedül lehetek. Hogy minden erő, életöröm úgy száll el belőlem, mint pára a felkelő Nap fényében, ha rám zúdulnak mások elvárásai, követelései, panaszai, a mélységesebbnél mélységesebb szomorú történetek, mikkel nem nagyon tudok mihez kezdeni.
Az ember itt kevés a szeretetre.
S mégis. Csak ennek van értelme. Otthagyni a boldog helyeket, s elindulni oda, hova az elhívás szól. Minden bizonnyal, legalábbis ami engem illet, nem egy gyönyörű tó partjára, hol örökösen épp felragyog a felkelő Nap fénye a dombok mögül.
Kezembe akadt a(z egyik, mert legalább millió van) félbehagyott barna kötésű naplóm, mit életem egyik legsötétebb, leggyümölcstelenebb időszakában írtam. Nem is mondatokat írtam, csak szavakat, töredékeket, kesergéseket. Semmi értelmét nem láttam akkor, sem az életemnek, sem a naplómnak. Most újraolvasva már tudom:
kincs volt minden perc, kincs minden betű.

15 comments:

Adina said...

S ha Te is egyszer-másszor szomorú leszel, s hasztalanul jársz-kelsz az emberek között, a szomorúságodon nem segít senki, és úgy érzed, mintha valami nagy-nagy súly ülne a lelkeden, és napról napra jobban belefáradsz, s talán már azt is hiszed, hogy nem bírod tovább: egy este szökj le titokban a tóhoz. (...) Ha szomorúságoddal a tó partján megállsz: olyan kék lesz a víz, mint még sohase volt. A legcsöndesebb szellő indulását meghallhatod akkora lesz a csend, s ameddig ér a nádas: minden nádszál csak neked muzsikál akkor. (...) És akkor a csöndes estén, Te elfelejted, egészen biztosan elfelejted, hogy szomorú voltál. (Wass Albert)

L. M. Zsuzsi said...

Ahányszor megláttam ezeket képeidet erről a párolgó tóról, a facebookon, az instagramon, és most, mindig annyira megrendít, lenyűgöz vagy nem is tudom, valami boldog sírás kerülget tőle, merthogy az élet olyan rövid, és ezért még a töredékesség, a hiány is jó benne, mert van, mert vagyunk... ez, az idő a végessége aranylóvá tesz mindent.

Kósa Márta said...

Feltettem néhány képet most, miket mindennap láthatok, s míg szépíti, beragyogja a teremtő hajnalomat, s kitekintésem minden pillanatát, egyben hátráltat is egy szükségszerű döntés meghozatalában.
Aztán eljöttem hozzád, s néztem szép képeidet.
És elgondolkodtam bejegyzéseden.

Katalin said...

nekem a szavaid a gondolataid olyan kincs, ami nélkül másmilyen - sótlan- színtelen -olcsó - lenne az életem.
Nem tudom eléggé megköszönni, hogy elmondod az élményeidet, gondolataidat
talán nem is tudod, milyen fontos vagy

kovtama said...

Nekem a blogod nélkül már nem lenne teljes semmi sem. <3

Piroska said...

Oh, te Márta... Nem találok szavakat... És a látásom is homályos a könnyektől...

Józsa Anikó said...

"elindulni oda, hova az elhívás szól. Minden bizonnyal, legalábbis ami engem illet, nem egy gyönyörű tó partjára, hol örökösen épp felragyog a felkelő Nap fénye a dombok mögül". ...hogy mekkora igazságot mondtál most ezzel, ledöbbentő! Emellett még, ami engem illet, ennek a bejegyzésnek az időzítése se semmi!...

Józsa Anikó said...

...azt akartam mondani, hogy köszönöm...

márta said...

De jó. Én is köszönöm a visszajelzést, nagyon örültem mindegyiknek.

Anonymous said...

Draga
Marta! Koszonom a blogodat! Most egy korhazi szobaban a
Te soraid adnak erot. Halas vagyok ertuk nagyon! Aldjon meg az Isten! Udv.
Marta
Budapestrol

Éva said...

Én így utólag ideírom a visszajelzésem: Életem fontos része vagy a blogoddal együtt.

iri said...

Hogy mennyire a lenyegre tapintottal ujbol!Koszonom!

liv said...

Ez megint csodaszép. :)

aliz said...

..igy vagyok a régi , s akkor mikor iródott kétségbeesettnek vélt naplószavaimmal én is.... jó, h megfogalmaztad helyettem is

Anonymous said...

Én nem látom értelmét elmenni a boldog óráktól, csak Muszáj, a muszáj nagy Úr!!