Sunday, January 5, 2020

A kabát.


Talán csak én érkezem meg ilyen nehezen a szép új évbe.
Nem írtam, s már nem is fogok, évértékelőt.
Nem írtam előretekintő terveket sem.
Talán nem fogok sem többet tornázni, sem többet aludni, sem többet olvasni, sem többet írni, sem többet imádkozni, sem kevesebb csokoládét enni, sem több vizet inni, sem normálisabb frizurát kitalálni, sem összeszedettebb lenni, sem óvatosabb, sem okosabb.
Ami nem azt jelenti, hogy maradok a régi. Hogy nem változom.
Egy átmeneti, pillanatnyi elmezavarnak köszönhetően vettem magamnak közvetlenül karácsony előtt egy felére leárazott kabátot. Nem mintha kabáthiányban szenvednék. Van kabátom, három is: két fekete és egy szürke.
Ez az új, ez más. Sárga. Narancssárga, vagy nem tudom pontosan, milyen sárga, de tény, hogy sárga. És szőrmeszerű. Puha. Furcsa. Ahogy kiléptem a boltból, máris megbántam, hogy megvettem. Hazaérkezve azonnal elrejtettem.
Aztán elővettem, s elkezdtem viselni, mégis. Lassan, óvatosan, mintha titok lenne, mintha hallatlan dolog lenne, ha egy világéletében fekete kabátot viselő lány egyszer csak fogja magát, és színesbe öltözik. Először csak kutyát sétáltatni mertem elindulni benne, az erdőbe. Most már bárhova felveszem.
Tervek és lendület és ígéretek és újévi fogadalmak helyett ezt viselem.
Ebben kívánok  boldog új évet a barátoknak, szomszédoknak.
Ebben a drága blogolvasóknak.
Boldog új évet!

21 comments:

matkom said...

Boldog új évet kívánok Márta, kabátban és kabát nélkül is! 🙂

Piroska said...

Boldog új évet, Márta! Gyönyörű a színe!

Katalin said...

:)))
IGEN
A karácsony öröme pontosan ezt teszi, SOHA TÖBBÉ nem leszünk már ugyanazok, mint előtte :))))

...ja, és gyönyörű ez a képed (is): minden egyöntetűen fehér és szürke-árnyalatú, de te továbbviszed azt a pici napsárgát ott a távolból,... annyira szép
figyu, NAPSÁRGA a színe♥, ebben a fagyos világban is

Gyöngykaláris said...

Boldog új évet, Márta! :)

Bea said...

Két nappal ezelőtt vettem magamnak a fekete és szürke kabátjaimhoz egy elég feltűnő kék sapkát. A kék jól megy a szememhez, de azért nem szoktam ilyen feltűnő sapkában járni. Ma már ebben jöttem dolgozni is, ha már egyszer megvettem. Végül is elég rideg tud lenni úgy általában és most különösen a január, talán jó is kitűnni belőle egy kicsit egy sárga kabáttal vagy egy kék sapkával. Boldog új évet! :)

Katalin said...

bocs, most láttam egy hasonló kabátot:
https://annvoskamp.com/2020/01/only-the-good-stuff-multivitamins-for-your-weekend-01-04-20/

f.klarcsi said...

Boldog új évet!!! Már vártam nagyon az írásod. Jó kedvem lett tőle. Melengető ez a sárga. Ne félj a színektől! Főleg ilyenkor, mikor amúgy is szürke, boróngos a világ.

L. M. Zsuzsi said...

Drága Márta, boldog új évet neked is, az új sárga kabátodhoz illően derűset!!
(Úgy várom már én is azt az időt, amikor automatikus lesz a benső vezérlőm, a Királynő, és már nem kell magam mederbe terelnem, mert már anélkül se csordogálok szanaszét, és a fejlődést majd mindennek az elengedése jelenti - de nekem ez még nem megy... pláne az időbeosztás, így, hogy még főnököm sincs. Szóval megírom a terveket, pontokba szedve, aztán... csinálok valami egészen mást :-D ...hol sárgát, hol szürkét :-D )

Anonymous said...

Boldog új évet kívánok! :)
Én ilyenkor télen, amikor ülök a villamoson, buszon, nézem az autókat. Rengeteg van, és úgy tudok örülni egy sárga, piros, világoszöld színűnek, hogy végre nem szürke, fekete, sötétkék és fehér piszkosan, hanem valami szín a nagy szürkeségben. És igen... a színes kabátosoknak is. Hála mindnek, jóleső érzés látni őket.
Betty

Dalma said...

Boldog Új Évet kívánok én is 😊

Sipos Éva said...

Boldog új évet kívánok az egész családnak.

Anonymous said...

Kedves Márta!
Békés, boldog új évet kívánok szeretettel: Zita

Julianna said...

:)

No comment :)

Adina said...

Nekem piros van! :)

ancora said...

Nekem ilyen sárga kötött sapkám van.. szépen szoktattam hozzá a környezetem és magam is :)

Gyöngykaláris said...

Nincs baj,ugye? mert ilyen soká nem szoktál "távol lenni".

Katalin said...

csak az insta mutatja, hogy azért mozogsz, megnyugtat, csak blogbejegyzés nem készül, ...:(
látod milyenek vagyunk olvasóid, követelődző erőszakos banda :)♥

Tselszi said...

Ez a valtoztatas, mindenfele ujevi fogadalomnal sokkal tobbet er. Annyira jo az egesz folyamat, es a keprol itelve a kabat is nagyon klassz! Viseld egeszseggel es boldog uj evet!
p.s. Ugyanigy vagyok idonkent en is,ha mar utban hazafele megbanom,hogy megvettem valamit,hazaerve gyorsan elrejtem. :)

márta said...

Koszonom nektek!

Kósa Márta said...

Színrobbanás!
Remek!
Én egy királykék kabáttal robbantanék...
Sehol sem lelek rá.

Klári B. said...

Én ajándékba kaptam egy ilyen színű hosszú szvettert. Valaki elég merésznek gondolt engem. :)
Szerintem nagyon jól állhat nejed. Én micimackósárgának hívom.