Wednesday, June 3, 2020

Neked adom a rétet, virágostul.

Gyereknap alkalmából küldtem a lányunknak egy kis csomagot. A kedvenc répás muffint, egy sima fehér, nagyon finom kialakítású csészét, egy kézi kávédarálót és szemes kávét. Mindehhez egy szál pünkösdi rózsát. Mindent abból készítettem, csomagoltam, ami amúgy is volt itthon - ritkán járok manapság vásárolni -, amiről tudtam, hogy tetszeni fog neki. A mai reggelijéről - fehér csészében frissen darált és főzött kávé, muffin - küldött egy fotót, és odaírta: a tegnapi és a mai kávém között a különbség maga a világ.
Azt hiszem, mindig is tudtam értékelni azt, amim van. Nem kellett ahhoz katasztrófa történjen, hogy rájöjjek, mi az, ami igazán fontos az életben. Nem kellett valamit majdnem elveszítenem, hogy tudjam, vigyáznom kell rá.
Mégis, soha ilyen édes még nem volt az élet. Boldoggá tesz, hogy megpucolhatom az ablakot. Hogy íze van a teának, a kenyérnek, a víznek. Hogy a kutya megint megrágta a szőnyeget. Hogy a gyerekek elfelejtették letörölni maguk után a konyhapultot. Esténként pontosan tudom, mikor áll az égen olyan szögben a nap, hogy ideje elindulnom a dombra, megnézni az év legszebb naplementéjét. Kilépek a kert végén a kapun, egy másik világba. Ez az én szekrényem, mindennapi kalandom. Ez az én Narniám.
Nem kell messze utaznom, hogy újat lássak. Egy-egy hétköznap között nem sok a különbség, valóban, de ez a "nem sok", ez számomra maga a világ. Az ajtó pedig bennem van.

(Közkívánatra: a csésze.:)

15 comments:

Piroska said...

Jaj te Márta, te maga a v i l á g vagy számomra 💛 ( és még sok más ember számára :)

Gyöngykaláris said...

... pont a napokban küldtem el egy általam nagyon-nagyon szeretett, és számomra fontos Embernek "Az életem legszebb napja" írásod. Sok-sok gondolatod írja le azt, amiket én is érzek, de az különösen.
És most is, ahogy írtad a "az év legszebb naplementéjét" ...
Hálás vagyok, hogy ismerhetem az írásaid.

Sipos Éva said...

Nagyon tudsz ajándékozni,a lányaid pedig úgy örülni,mint te.

Sárii said...

Boldog az a világ, amelyik Prodán Mártának ad otthont!
És boldog mind, aki őt szereti!

Julianna said...

Ugyanazt írnám én is,mint az előttem szólók.
És még azt,hogy milyen jó,hogy újra érzed az ízeket! Tehát,akkor meggyógyultál!! Ennek nagyon örülök!
Mikor lesz újabb videó a blogodon?
(a lányod fotóját is megnézném)
Puszillak,szeretettel.

Sipos Éva said...

Olyan a csésze,mint amelyik az előző bejegyzésedben van?

Abigél said...

Olyan jó, hogy meg lehet tapasztalni a hétköznapi dolgokban a csodát! Olyan jó, hogy minden írásoddal erre bátorítasz, ösztönzöl! És örülök, hogy újra otthon vagy :)

Anonymous said...

Kedves Márta! Veled örülök! Olyan jóó újra olvasni Téged. Üdvözlettel: Márta Budapestről

kovtama said...

<3

márta said...

Tessék, tettem a végére egy fotót a csészéről. :):)
Videót nem terveztem tenni mostanában a blogra, szóval nem lesz belőlem videoblogger egyelőre.:)

Julianna said...

Ma az jutott eszembe(miközben azon gondolkodtam,amit írtál),hogy talán csak azért keserű néha az élet,hogy aztán ismét édes lehessen!!

Sipos Éva said...

Egyszerűen szép a csésze. Köszönöm, hogy feltetted.

kastanie said...

Unknown said...

Szívmelengető

iri-aldasszomj,blogspot com said...

Gyönyörűen írtad le Márta!Írásod alatt meg a legapróbb porszemcse is megelevenedik