Tuesday, July 20, 2010

Feketeribizli.


Megkínlódtam vele rendesen. Városi lány vagyok s a konyhában sem az a tűzrőlpattant perszóna...hát így épp csak hogy elboldogulok a kis kertemmel és háztartásommal. Például sose szedtem még feketeribizlit, de gazdag lett a termés és annyi jót olvastam róla, hogy mindenképpen szerettem volna mind egy szemig hasznosítani. Egy álló napig s egy fél éjszakán át tisztogattam a szemeket. Felét legfagyasztottam süteménybevalónak, feléből pedig lekvárt főztem (ez utóbbiba belefőztem egy citrom levét is, nagyon jó tett neki.)

A kis bogyók meg a hosszadalmas munka öröme szép színné, illattá és ízzé lényegültek. És finom feketeribizlitortává ebédre. A gyerekek pedig kiérdemeltek egy holnapi strandolást, köszönetképpen hogy elnézték ma anyjuk kizökkenését a napi dolgokból.

6 comments:

Angéla said...

Nagyon ügyes vagy, meg hát kell is egy ilyen nagycsalád számára. Én is most éppen almanektárt főztem és üvegekbe tettem. Ajánlom neked is, nagyon finom!

krisz said...

O vegul mindenki elegedett lehet!

Monika said...

A feketeribizliről én is csupa jót hallottam,nagyon egészséges!!!!!Nekem egy picike ágam van a kertemben,nem hajlandó semmire sem menni.Az idén volt rajta 2 fürt,azt meg a nagy vihar még zölden leverte.:(

Kőrösi Mercédesz said...

A feketeribizlinek egyedülálló az aromája, így sajnálom h csak nagyon ritkán találkozhatunk vele. Az a torta, hmmm, iderepülhetne:)!!
Szép napot nektek
Merci

Lele said...

Hm, a feketeribizli szirupja is milyen finom télen teába,de a levele is nagyon jó.
(Gyerekkorom-dédnagynéni-tea-nagymamám"szülö"falúja.)

ORsi said...

tényleg nagyon ügyes vagy, hogy mennyi mindent összehozol a kis kertetekböl! a feketeribizli miatt irigyellek is ám rendesen. én annyira szeretem az aromáját, de sajnos itt ritkán látok, akkor is aranyáron mérik.