Saturday, June 4, 2011

Igazából

fa-faragó kések és szerszámok után keresgéltem a mai bolhapiacon, hogy végül aztán festett, virágos pici fadobozzal, szomorú szemű bólogató-kutyával és egy régi, ütött-kopott kofferrel legyünk gazdagabbak. Természetesen.
Egy ideje nem alszom túl jól, de hogy ne a pohár üres részét nézzem: ami keveset alszom, azt jól, az ébrenlét óráiban pedig olvasok, sokat. Közben halkan rádiót hallgatok. Hemingway, Fitzgerald, Salinger, Doris Lessing, aztán eddig teljesen ismeretlen észak-európai szerzők, s ami még teljesen lenyűgöz, a Bauhaus története. Ez utóbbit Weimar miatt vettem meg, búcsúképpen, hogy elolvassam, még mielőtt elmegyek. Nem akarok szentimentális lenni, mégis, menthetetlenül az vagyok. És a Biblia, mint mindennapi kenyér, ami erőt ad, mikor felkelni sincs kedvem.
Volt néhány szabad napunk, sokat kirándultam a gyerekekkel. Tegnapelőtt bodzát szedni mentünk. Készült belőle: szörp, egy részéből megfázás elleni tea télire, és néhány virág a limonádénkat izesitette. Ez utóbbit nagyon egyszerűen készitem, szinte naponta. 3 liter vizhez teszek 6 evőkanál cukrot, 3 bio-citrom levét és a lereszelt héj egy részét. Hűtőbe teszem, majd néhány óra múlva leszűröm. Annyira finom, hogy a gyerekek emiatt azt hiszik, én vagyok a legügyesebb anyuka a világon. Hagyjuk meg őket, édes barátaim, ezen meggyőződésükben.

4 comments:

honfiviki said...

Fafaragó eszközöket itthon sem lehet kapni. A páromnak keresnék, de még nem találtam.
A kiskutya kedves, de tényleg szomorú.
Te is kicsit, de átéled, megéled és az idő majd segít.

Monika said...

"Annyira finom, hogy a gyerekek emiatt azt hiszik, én vagyok a legügyesebb anyuka a világon. Hagyjuk meg őket, édes barátaim, ezen meggyőződésükben."---nem az a fontos,hogy hány fogásos és milyen extra ételeket adunk a gyerekeknek, hanem a szeretet egyszerűsége.És az Nálad nagyon is ott van!Ez az egyszerűség pedig nekünk ,anyáknak nem is egyszerű. Magamról tudom,én is ezeket próbálom elhitetni önmagammal....♥

Andi said...

Nagyon jol hangzik a bodzaszorp es a limonade is ! x

liv said...

Ilyen bodzásat én is fogok csinálni. (Egy cserép levendula az ágyad mellé, hátha jobban aludnál tőle....)