Thursday, June 1, 2017

Az angyal.


Útközben valahol, az idők folyamán, hozzánk szegődött egy fekete kiskutya. Jön-megy, bosszantja szegény Micit, játszik a gyerekekkel. Van rendes gazdája is, de időről-időre odaszegődik másokhoz is, például hozzánk.
Én nem barátkoztam vele, direkt nem, már csak Mici iránti szolidarításból sem.
Aztán egyszer csak utánam eredt, mikor sétálni indultam. Nehéz volt a szívem éppen, nagyon nehéz. Igazából jó lett volna egyszerűen csak világgá menni.
S akkor csendben utánam jött. Hiába küldtem el, nem tágított mellőlem. Hiába nem vettem figyelembe, akkor sem tágított mellőlem. Ha megálltam, megállt ő is, ha leültem egy padra, leült ő is, s mikor visszafordultam, visszajött velem ő is.
Azóta gyakran sétálunk együtt, egy bozontos, kicsi fekete kutya és én.
Néha megállok, gyanakodva végigmérem, s titokban arra gondolok: csak úgy tesz, mintha kutya lenne.
Igazából sokkal inkább valami angyalféle.

10 comments:

hédi said...

Szép :)

Katalin said...

szerintem ő is ugyanezt gondolja rólad:)))

márta said...

:))

Pál said...

végtelenül sajnálom, veled ellentétben én nem értem azt a "nyelvet" :tolmácsra lenne szükségem, hogy tudjam, mit jelentenek az abban a konkrét helyzetben kimondott szavai az illetőnek, és mikor ki mit miért mond...vagy tesz
(hisz tudhatnám, hogy egy leírt szónál sokkal több jelentéssel bír élőben kimondva)
annyira sajnálom

márta said...

Minden rendben.:)

L. M. Zsuzsi said...

Annyira szépséges ez a bejegyzés... úgy gondolta, hogy a nehéz szívednek züksége van az ő szeretetle szomjas, nehéz szívére is...

(a múltkori legutolsó bejegyzés, a rakottkrumplis-körtelepényes, az
hová lett? nagyon megérintett az is... - én is szeretnék minden ilyen nehéz, fáradt pillanatban ennyire szép és konstruktív választ adni.. de mennyire ritkán sikerül így legyőznöm magam.)

márta said...

Visszatettem.:)

Katalin said...

hálás vagyok érte♥

márta said...

:)

muzsika said...

Biztosan :) mi más?