Wednesday, July 12, 2017

Összetett.

Időnként azzal játszom, hogy míg egyrészt egészen hosszú számolásokat végzek egy kisváros apró irodájában valahol a világ legvégén, másrészt a háttérben szavakat gondolok ki. Egyszerűen csak szavakat, de a lehető legszebbeket, amik csak léteznek.
Családanya, vadvirág, macskabarát, csodaszép, zongorajáték, vacsorameghívás, adókedvezmény.
Esthajnalcsillag, szójáték, könyvmoly, jégtörő, csillaghullás, cseresznyevirágzás, felhőszakadás.
Csodavárás, csodabogár, házisárkány, konyhatündér, bőgőmasina, jószívű, jókedvű, jóérzésű, csokoládémáz, habcsók.
Időnként nem futja semmi többre.
Nincs egész történet, nincs se eleje, se vége, csak egy-egy hozzám illő szó van, megannyi külön és összetett világ, megannyi szó és kincs, tehát szókincs, ami az enyém, egyetlen mesebeli gazdagságom.
Időnként szavakat gondolok ki, összeteszem őket, vagy szétszedem, magamhoz illesztem, teszem-veszem, s a legvégén egyetlen pazarló mozdulattal mindet, szóról-szóra egyszerűen csak szélnek eresztem.

9 comments:

leda said...

Was liest du, liebste Márti? :)

márta said...

Zsuzsa Bánk: Schlafen werden wir später.
:)

Kelemen Éva said...

Ez csodaszép gondolat volt.

leda said...

Das klingt gut! :)

L. M. Zsuzsi said...

<3

VRJúlia said...

Én közel sem vagyok olyan jó, mint te, s ha nem mondod, nem ismerem fel, mit olvasol. Most viszont, hogy te tudod, én mit, és közben olyan dolgokat tudtam meg a szerzőről, ami teljesen lehangolt, elvette a kedvemet, mi tévő legyek...nagy erőfeszítésembe kerül, hogy elvonatkoztassak, s objektíven olvassak.
Nem hiba mondtam, hogy nem tudom, mi sül ki belőle...
Hogyan olvasol?
Mi szerint döntesz?
Ó, vagy ez már nem is blogtéma...
:)

Katalin said...

nagyon szeretem, amikor sok kommentet kapsz, és sokfélét mondanak az épp aktuális eseményedhez:)- mert kicsit olyan így, mint egy esti baráti összejövetel mondatai)

a könyveidet én is nagyon szeretem, és elárulom: mindig utánanézek annak amelyiket épp olvasod. Ez a mostani pedig teljesen felvillanyozott a 3 gyerekes Mártáról (már amennyit a szűkszavú ismertető elárult:))
én is kérdeznék: hogy találnak meg ilyen jó könyvek? és azon sem csodálkoznék, ha ismerne az író és rólad , neked írta volna (?)
és igen, hogy olvasol
én először felfalom a könyvet, aztán van amelyiket még egyszer elolvasom(jegyzetelve)és jobban átélve, és van, amelyik örökre elől marad

Katalin said...

nem ismerem ezt a könyvet, csak úgy látom ez is email levelezés formájú
ebben a pillanatban olvastam hasonlót Petrik Adrien új könyve formailag szintén az e-mail levelezésből vezeti a mondandót

márta said...

Jo tema...hogyan olvasok, mit es miert...Gondolkodom rajta, majd irok rola. :)