Monday, May 13, 2019

Fényeső.


Mikor hajnalban fájó fülekkel, zúgó fejjel kitámolyogtam a konyhába néhány szendvicset készíteni, épp csak hogy rápillantottam a telefonomra, álmos szemem épp csak hogy átsiklott az időjárást jelző app mai mondatán: light rain to fall for the day, clearing in the evening. A light rain-t úgy értelmeztem abban az első pillanatban, hogy fényeső. Aztán lassan, ahogy fejemben is halkult kicsit a zúgás, rájöttem a valódi jelentésre. Könnyű, szemerkélő eső, nyilván, két külön szó, nem egy. Mire elkészültek a szendvicsek, eldöntöttem, maradok mégis az első, hibás verziónál. Egymás mellé tolom a két különálló szót, felragasztom ákom-bákom betűkkel a kezdődő nap fölé. Ilyen félig-meddig betegen, kedvtelen, amilyen vagyok - figyelem ma inkább a fényesőt, számolom ma inkább a fénycseppeket, ragyogásba csomagolom, mint szaloncukrot, a hétköznapi, elmúló perceket.

3 comments:

Katalin said...

annyi minden eszembe jutott erről, kedvességek
de mindenekelőtt SZEDJÉL D VITAMINT
és kérlek, kérlek, kérlek szépen kérlek, ne legyél beteg, gyógyuljon meg a füled, a fejed, a kedved, fürösszön fényesőben minden pillanat

márta said...

Pont most tömtek belém némi D vitamint, képzeld.:)

Anonymous said...

Jobbulást kívánok! Üdv., Márta Budapestről