Saturday, May 7, 2011

Mikor

legutóbb jártam magyar könyvesboltban, verseskönyv-gyűjteményemet gyarapítandó vettem magamnak egy Nemes Nagy Ágnes válogatást, mert példaképem, Polcz Alaine-hez fűződő barátsága miatt már régóta szerettem volna egyet. (Az összes többi könyvről, amit még emellett megvettem, nem tudtam, hogy szeretném őket.*) Minden könyvében nagyon szépen ír Nemes Nagy Ágnesről, egyedül az Éjjeli lámpa c. kötetben találtam két súlyos sort: "Még ma is fáj, feloldozhatatlanul, sok más minden mellett; ötven év barátságának terhe nem csekély..." Lassan olvasom a verseit, magamra ismerek gyötrődéseiben, a könnyed, boldog ritmusokban is, ugyanúgy.

Fény, fény, napfoltok, illatozó színek,
szívem helyén - ahogy szokás - virág.


Minden nap kapok útszéli virágot Enikőtől. Olyan boldog vagyok tőlük.
Nem hiszem, hogy valaha is meg tudnám unni a mindennapi életemet.




* Mary Ann Shaffer - Annie Barrows

12 comments:

dunda said...

Nagyon szép...

Jól fejeződik be a napom:)

Krisztina said...

"Nem hiszem, hogy valaha is meg tudnám unni a mindennapi életemet."
:)

Mike Adina said...

Olyan édesek! Annyira másképp mosolyognak ők hárman...

Monika said...

A legelső kép a kedvencem.:) Mint a váratlan utazásban a három lányka...:)
Kérned kell őket,hogy álljanak így be, vagy elkaptad a pillanatot?
Olyan jó,hogy nekem legalább egy lányom van.:) Nagy öröm.:)és ajándék....

honfiviki said...

Szerintem a legnagyobb lányka apukájára hasonlít, a legkisebb anyukájára, a középső csemetétek pedig mixelt :)

Melyik Nemes Nagy Ágnes kötetet választottad?

Hajnalka Nagy said...

Kedves Márta!

oly szép és igaz,- már megint- amiket írtál, idéztél...
Igen, ez engem is érdekelt mindig is, hogy pl.ez a zseniális első kép a szoknyás lábacskákkal beállítottak avagy spontának?

p.s.utó-anyák napjára+névnapjára Anyukámnak is, barátnőmnek is egy-egy fokföldi ibolyát választottam :) örültek...:)

Gál Edith said...

Az a három szoknyás, meg az a 3 mosolygós kislányos kép...:)
Nagyon-nagyon aranyosak!!! :)

Florci said...

Kedves Márta!
Lassan három hónapja, hogy beléptetek az életembe! Idevetődtem a blogodra, elkezdtem olvasni, könnyes szemmel hajnalig. Aztán megfordítottam: visszamentem a legelejére, és mindig csak egy kicsit, hogy sokági tartson, végigolvastam minden sorodat!
Izgultam, amikor kiderült, hogy elköltöztök, drukkoltam az iskolakezdésnél, Enikő hosszas beilleszkedésénél, örültem a focis sikereknek, gyönyörködtem a csodás kis kertedben.
És minden nap hálás voltam azért, mert beengedsz az életedbe, mert olyan mély igazságokat mondassz ki, amik az én fejemben is járnak.
Ha lehet, veled maradok továbbra is, és szeretettel látlak nálam vendégségben: http://florci72.blogspot.com
Flóra

márta said...

Köszönöm, hogy írtatok...

A képeim általában nem beállítottak. A szoknyás kép most félig-meddig mégis az, mert megkértem őket, maradjanak egy picit egy helyben...szép volt ez a tavaszi szombat, éppen kivasaltam a nyári ruhákat, szoknyákat, és ők mezítláb rohangáltak össze-vissza, és sehogyse tudtam rendet rakni a lakásban...:)

Melyik Nemes Nagy Ágnes kötetet...az Osiris Kiadónak van egy sorozata, múlt évben a Pilinszky kötetet vettem meg. Az a címe, hogy "Nemes Nagy Ágnes összegyűjtött versei"

Hajnalka, most már mindig eszedbe fogok jutni a fokföldi ibolyáról, ez van, nem tehetek róla :)

Flóra, nagyon köszönöm, és mindenkinek nagyon köszönöm.

Hajnalka Nagy said...

Márta, ez már csak így lesz! :)

liv said...

Drágák! (Kell vennem egy Nemes Nagy Ágnes kötetet... :))

Strugamano said...

:))) Szép, jó az élet!