Sunday, July 7, 2013

Talán


jó lesz még valamire az is, hogy időnként egyszerűen csak megbolondulok. Jóban-rosszban kitartok magam mellett egyébként, csak nem könnyű.
 (Ahogy a csodálatos Anouk is énekli a rongyosra hallgatott dalban:
Sir can you tell me how to get to Jerusalem 
'Cause I have kinda lost my way... 
People always tellin' me how sweet and simple life could be 
They say you might as well live before you die 
But one thing I know for sure: I am a danger to myself, how come 
Yeah one thing I know for sure:  I need some guidance, to get me out of this hellhole...) 

A legtöbb problémára egy normális hosszúságú alvás a tökéletes megoldás, a többi pedig nagyjából kegyelem. S mikor legközelebb is panaszkodni merészelek magamra, az életemre, a munka(nélküliségemre), a férjemre vagy bármelyik gyerekemre, egyszerűen csak megállok megköszönni azt, hogy vagyok én, van életem, munkám és munkanélküliségem, férjem és gyerekem. Mindent azért kaptam, hogy szeressem. Ennyi.
Ezért is jó amúgy szombatonként esküvőkön énekelni: mert gyönyörű a liturgia, s minden egyes fogadalomtételnél magamban én is újból megígérem annak akinek, hogy jóban és rosszban, míg világ a világ. És mondom én is, hogy nem vagyok rá méltó Uram, de jöjj, légy a házam vendége, gyógyíts meg.
( A legutóbbi esküvőn üdítően sokat szerencsétlenkedett mindenki. Soha nagyobb káosszal történő bevonulást! Soha hórihorgasabb és szórakozottabb papot! Soha ennyi csetlést-botlást! Soha tökéletlenebb ceremóniát, soha ragyogóbb ifjú párt!)

10 comments:

Lele said...

Drága Márti, annyira üditö a bejegyzésed, hogy még a reggeli kávéra sincs ma szükségem. Áldott egy jó és öszinte lélek vagy. Üdv.

aarkus said...

"Mindent azért kaptam, hogy szeressem."
!

Éva said...

"Jóban-rosszban kitartok magam mellett egyébként, csak nem könnyű."
Rajta vagyok az ügyön!:-)

Monika said...

Nekem is minden sor üdítő volt!!!!
Kitartani magam mellett----hát ez nekem is nagy falat!
Üdítően bénáztak....:)
Igen!Én is újra megfogadtam,hogy holtomiglan,holtodiglan....Mert elhatározás kérdése,de ez sem könnyű.Nem is mondta senki,hogy az lesz.A kegyelemre meg így legalább még nagyobb szükségem van.

Éva said...

"People always tellin' me how sweet and simple life could be..."

Te vagy az egyik számomra, aki ezt mondja! :-)

Katalin said...

ez az egész írásod annyira üdítően hatott, annyira passzol a nyárhoz, és a boldogsághoz
a kegyelemhez

annyira jó lenne, ha ez maradna velünk ÖRÖKRE:))))))))))))

Timi said...

Nekem is legtöbbször hálaadás segít... megköszönni Istennek mindazt, amit tőle kaptam :o)))

Anonymous said...

néha arra gondolok jó lenne ezeket a rövidke életirásokat amiket megosztasz nyomtatva, egy szép kis bekötött könyvecskében kézbe fogni, úgy szemezgetni belőlük, persze ezzel is megelégszem, megköszönöm:)
májusvan

aranyperzsa said...

Egyetértek Anonymussal, már én is gondoltam rá, hogy csinálok egy kis könyvecskét a bejegyzéseidből... Annyira megszólítanak, és mindig jókor...mint most is...

Mike Adina said...

olyan igazad van