Sunday, November 9, 2014

Amerre


most visz az út, ezek a napok, hetek - tele vannak erőfeszítéssel és fáradtsággal. Van némi fogalmam róla, ó igen, trust me, mit jelent frusztráltnak lenni.
Enyém a legperfekcionistább főnök a világon. A munkámat minden áldott nap átnézi, majd másnap reggel ott vár egy lista a hibákkal az asztalomon. Lehet így jó kedvvel, örömmel kezdeni a napot? Igen, lehet. Mert az öröm, a jól ismert, mindig hivogató drága Öröm néha váratlanul csak ott van, megáll a székem mellett, s megsimogatja fájó fejemet. Én, a mimóza, erőt kapok valahonnan szépen átolvasni a listát, és némi  vállrándítással tenni tovább a dolgom, amennyire jól csak tudom. Meg is tudom köszönni, tényleg, mert sokat tanulok így - hogy máshogy lehetne tanulni, ha nem a hibákból?
Itthon kissé csalódott gyerekek...Megváltoztam én, megváltozott minden. Egy bizonyos védő, puha, mindent előkészítő, mindent elsimító burok szétpattant. Talán ideje is volt szétpattannia. Talán boltból veszem a kész krumplisalátát útban hazafelé, de azért mindig szépen megterítjük az asztalt, és gyertyát is mindig gyújtunk. Este felolvasok, már ha nem vagyok végtelenül fáradt. Szombat délelőtt szétosztogatom a házimunkát, ha tetszik, ha nem, délután pedig kirándulni megyünk.
Időnként úgy érzem, menni fog ez. Elég törődést és szeretetet fektettem az évek során a kapcsolatokba ahhoz, hogy kitartsanak nehéz időkben is.
Ami hiányzik...Talán banális, de a zongoraórák. Nem férnek be sehova. S nekem ez úgy fáj, hogy majd' megszakad a szívem.  Nem baj, hétvégenként - ó, a hétvégék! eddig csak hétvégék voltak, most az enyémek is, mikor itthon vagyok én is, ó, hát ha valaki, akkor én meg tudok becsülni két egész szabad napot! - szóval hétvégenként előveszem a régi kottákat, és játszom. Jól van, igazából ma játszottam három hét óta először, de hadd előlegezzem meg magamnak a bizalmat. Megérdemlem.


8 comments:

Unknown said...

Belejössz, és lesz majd, mikor nem vár hibákat soroló lap az asztalodon, és a család is belejön ebbe a stilusba is, és lesz majd könnyebb is. :) Szeretettel gondolok rátok :)

csillag said...

:) tudom milyen az, amikor valaki minden apró hibát megmutat - és ma már hálás vagyok érte, mert nekem ez nagyon jól fogott :)

ivetabt said...

Amit ki lehet javítani, az nem hiba.
Másik dolog, - hogy lehet még tekinteni a listára. A lista nem feltétlenül hibalista, vedd észrevétellistának, vagy mankónak, segítő kéznek. Ilyet az ír, tesz, aki törődik a másikkal, akinek számít a munkája. Az a lista is egyfajta buksisímogatás.

Piroska said...

Nem könnyű időszak ez nektek, de a JóIsten itt is veletek van...

Szeretettel gondolok Rád!
P.

Katalin said...

a hibasoroló nem minősítés, hanem segédanyag, hogy mire figyelj jobban. se téged nem minősít, se a főnököt, csupán tények sora. Rendben, köszönöm a fáradozását, hogy segít észrevenni, amikhez még nincs rutinom...igyekezni fogok, ...szeretném kérni azonban, hogy beszéljük meg inkább, mert nagyon nehéz úgy kezdeni a napot, hogy a tegnapi hibákkal szembesít...vagy valami ilyesmi, ne okozzon szorongást az ő merevsége...vagy nem tudom, csak hangosan gondolkodok:) de ezeket te is tudod(tudom)
A lányok meg felnőttek, ez most jött el, bármennyire is olyan kis szomorú, ahogy állnak ott együtt az úzt végén :))nekik is jó, hogy saját örömöket tanulnak ki, nem támaszkodnak a te kész dolgaidra :)) annyira ilyen az az utolsó kép, tudják ők ?)) ölellek, és szorítok,
sok a belerázódás, nehéz, de ki fog simulni minden:))

Dominika said...

"Elég törődést és szeretetet fektettem az évek során a kapcsolatokba ahhoz, hogy kitartsanak nehéz időkben is."
Ez nagyon.

Adin(k)a said...

Annyira édes a cicás, összebújós fotó! :)

niqoe said...

Draga Marta,
sokat gondolok Rad.Kivanom,hogy munka ,csalad es minden alakuljon korulotted a legjobban.Olyan szepn irod ,eleg energiat es szeretetet fektettel a kapcsolataidba.Ezek megterulnek.Koszonjuk.Koszonom.
Olellek
Eniko