Sunday, September 18, 2022

Ünneplő ruha.

Ma reggel, istentiszteletre készülve, fekete nadrágot és blúzt vettem magamra. Hozzá egy bordó kötött kardigánt. Hozzá apró kiegészítőket: fülbevaló, két csepp parfüm. Hidratáló krém a fáradt arcomra.
A tegnapi lelki útravalóban olvastam egy másféle öltözetről is. Öltsétek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget, türelmet. *
A viharos időben behoztam a kertből egy szál fehér virágot. Beragyogja a konyhát. Olyan szép. Olyan egyszerű.
Mire utam végére érek, nincs más vágyam, csak hogy én is elérjem a derűt, az egyszerűséget.

* Kolossé 3:12

9 comments:

Julianna said...

Tökéletes!

Anonymous said...

Olyan szép.

Katalin said...

azért szeretem olvasni az írásaidat, mert mindig eszembe-juttat valamit, amiről (nélküled) talán megfeledkeznék már ...
meg azért, mert mindig széppé teszed
és nem erőltetve, (azt hiszem), hanem, mert te úgy vagy összerakva, ilyen lettél, derűsen, egyszerűen a szépet...
olyan ez pont, mint pl. hogy többféleképp beszélhetünk a halálfélelmünkről (is), és ha csak a két szélsőséget nézem: mondhatjuk azt pl., hogy "meg fogok halni" és mondhatjuk (másik szélsőség), hogy úgy érzem, Halálanyó értem jött, és "szelíd, pufók, és színezüst haját fehér kendő szorítja le, nagyon szeret, s cserébe semmit nem kíván, de minden hozzáérkezett vendége szót fogad neki, az illem is teszi, no és a hangja: lágy, ahogy teát kínál. Ennek álomhozó bársony minden cseppje, gyere, az utolsó kortyig nyeld le, nyugodj, feküdj, ne félj, ha én takarlak - plédemet
a hátadnál majd jól betűrködöm -, nem lesz kedved kikelni már,
az ágyad mellett én ülök, mesélek is, olyan mesét tudok, mint senki más, ha végighallgatod, ébredésed könnyű lesz majd messze, túl az Óperencián." (ahogy Molnár Krisztina Rita szvalja)

Katalin said...

elnézést (most látom), csúnyán tördeltem be ezt a verset

Zsuzsa said...

De szeretem Molnár Krisztina Rita regényeit!

Zsuzsa said...

Annyira hiányzik. 2 hónapja nem voltam istentiszteleten, annak meg már 4 éve, hogy a saját templomomban nem voltam.

Katalin said...

Zsuzsa, milyen regényeit?, én csak néhány versét ismerem, mesélj, érdekel

Zsuzsa said...

https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/gyerekirodalom/mesek/a-viz-osvenye
https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/ifjusagi-irodalom/regenyek/a-tuz-osvenye
https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/gyerekirodalom/mesek/malena-kertje-meseregeny
https://www.lira.hu/hu/konyv/szepirodalom/ifjusagi-irodalom/regenyek/kreta-rajz-ukh-2016

Zsuzsa said...

És ne tévesszen meg, hogy meseregény meg ifjúsági. Gyönyörű regény mind, igazi lélekmelegítő.