Tuesday, October 7, 2008

Azt mondják a


szakértők, hogy fontos minden egyes gyerekkel külön időt eltölteni. Akinek több gyereke is van, nem olyan könnyű ezt megvalósítania persze...Pont ma gondoltam arra, hogy nem mindegy, hányadiknak születik valaki egy családba. Ugye nálunk hárman vannak. Sárának azért jó, mert ő a legnagyobb, bár sokszor sóhajtozik, hogy milyen rossz a nagyobb gyereknek, mert neki kell példát mutatnia, meg ilyesmi, és mindenki a saját sorsát látja a legnehezebbnek...a többiek persze irigylik, mert ő az, akivel már több mindent meg tudok beszélni, rábízok dolgokat, ő kapja az új ruhákat...
Aztán Enikőnek is jó, ebben minden családtag egyetért, mert mindig is ő lesz a picur, babusgatjuk, és igen...kissé el is kényeztejük.
De mi van Annával? Nem is nagyon jutott eszembe semmi, hogy neki miért jó középsőnek lenni. Ezért is örültem, hogy volt vele egy szabad háromnegyed órám, míg Enikő a logopédusnál volt. Elmentünk egy játszótérre, és csak úgy elvoltunk, lazán, beszélgetve. Szerintem ő hasonlít rám a legjobban...gyerekkoromban pont úgy éltem meg helyzeteket, mint ő, tudom, mit érez, mikor nem meri odaadni a tanító néninek az általam írt cetlit. Tudom, hogyan nem szabad reagálnom az ilyen dolgokra, és azt is tudom, hogy bátorítással nagyon sok mindenre képes. Szóval, ő az én középső gyermekem, és még mindig nem tudom, miért jó neki középsőnek lenni, de azt igen, hogy nekem nagyon jó az ő anyukájának lenni, mert például most is, míg ott üldögéltünk, készített nekem egy apró meglepetést: egy szép gesztenyeburokban levő virágdíszt, de olyan szépet, amilyet még életemben nem láttam.

12 comments:

Anonymous said...

hát,minden elismerésem Annának!!!
Van ebben a "középső" kislányban olyan fantázia és kreativitás, hogy leakalappal:)))
Őszintén, azon gondolkoztam míg a kis remekművét bámultam, honnan szerezzek én is néhány ilyen gesztenye-burkot...
Talán azért jó középsőnek lenni, mert kicsit többet tud már mint a huga, de sokat tanulhat a nővérétől...én pl. sok esetben szeretem az "arany középutat",se túl elől, se túl hátul...bár én nem vagyok középső gyerek

Anonymous said...

gyönyörü!!!Kreativitását szerintem tölled örökölte:)

Babi néni said...

:o) Nagyon szép és kreatív dísz!

Középsőnek lenni mindig nehéz. :o(

De lehet, hogy könnyebb, mint elsőnek lenni, mert az első tör utat.

Á! Sztereotípiák! Le velük.

Márta lányának lenni (középen is) jó lehet! :o)

Lele said...

Megható!

magdanya said...

Azt hiszem, ideje lenne számot vetnem, melyik gyerekemnek miért is jó... néha nem találom a helyem, s mi lehet a helyzet velük?...

Renáta baba said...

Tényleg szép a kis ajándék!!

Szentpyr said...

én középső gyerek vagyok, de nem ezért tudom a választ, hanem a soraidat olvasva jöttem rá .... ha majd Annád nagyobbacska lesz és olvassa ezt a bejegyzésedet, pontosan tudni, érezni fogja, miért jó a Te középsődnek lenni! (ahogy valószínűleg most is érzi...:)!)

márta said...

:) Köszi, hogy írtál, bár még nincs kész a hímzés...:)

Szentpyr said...

gondoltam nem várok addig, ki tudja...;) :)))!
és amikor ezt a bejegyzésed olvastam, kicsit meghatódtam...mint gyakorló középső "gyerek":)!

Virág Tibor said...

Nem tudom, ha megkapod az én soraimat. Hát mi is arra készülünk, hogy ne Anita legyen a kicsibaba, hanem legyen egy másik testvérke. Az én lányaim már óvodások, hamar nőnek...csak mikor annyi a dolgom, nem sok időm marad rájuk. Tudd meg, hogy nem felejtettelek el, és néha még bele szoktam olvasni a blogodba. Én dolgozom az irodán, ezért nagyon kevés időm marad másra.
Puszillak, Angéla Virág

márta said...

Angiii, micsoda meglepetés! Írtam neked kommentet, olvasd el! :)))

Rena said...

Ez nagyon szép és szerintem nem véletlen, hogy épp ő, a középső hasonlít rád...