Wednesday, October 1, 2014

Szeptember


elején elmentem ugye bejelentkezni a munkaügyi hivatalba. Nem munkanélküliként, hanem munkakeresőként - a két fogalom között van némi különbség: ez utóbbiként  csupán heti egyszer vagyok köteles beküldeni a pályázatomat valahova (bárcsak lenne úgy igazán hova), s nem vagyok köteles elfogadni a hivatal által felkínált, nem megfelelő lehetőségeket. Szóval válogathatok. Válogatok is, mert nem szeretnék hétvégén dolgozni, s ha lehet, szeretnék mégiscsak ahhoz hasonló munkakörben, amihez annyi év tanulás után van némi hozzáértésem. Elméletben legalábbis.
Nem hittem volna, hogy ilyen nehéz lesz.
De azt eldöntöttem, s néha be is tartom, hogy nem szomorkodom, nem sajnáltatom magam, nem panaszkodom. Mindig lehet tenni valamit - gondoltam. De mit? - gondoltam.
Egy héttel ezelőtt aztán, miután összeszedtem, elolvastam és megértettem az összes idevágó jogszabályt,  megalapítottam - apró mellékállásként - saját egyszemélyes vállalkozásomat. Hogy munkát adjak a két kezemnek, miközben a fejem bele-belefájdul a sok töprengésbe.
Dolgokat készítek és adok el, szeretettel - annak akinek tetszik.
A bolt - CipősDobozBoltnak hívom, mert egy cipősdobozban tárolom a készülő portékákat a zongora tetején - kezdetleges, de már nyitva van. Folyamatosan fog frissülni, alakulni.
Vannak benne képeslapok, valamint lesznek mindenféle, hétköznapi eleganciát kihangsúlyozó horgolt készítmények.
Szerény reklámnak legyen elég ennyi. Fogadjátok szeretettel: made with love.


17 comments:

L. M. Zsuzsi said...

Márta, ez annyira jó ötlet!!! Hiszen olyan gyönyörűek a fényképeid, olyan rég gondolom azt, hogy valahogy ezeket a blognál is jobban közkinccsé kellene tenni! Remélem, még sokkal több fotódból lesz képeslap, rengeteg gyönyörűséges-hangulatos van még! És az is nagyon jó, hogy nem csak várakozol, hanem más úton-módon is adsz esélyt magadnak. Remélem sokan vesznek majd a szépségekből! (én is szeretnék majd!)

márta said...

Köszönöm! Minden bátorítás jól esik.

Piroska said...

És ezt te szeretettel, jókedvvel csinálod...ahogyan a román mondaná "spor la treaba" :)

Szoritok, hogy sikeres legyen az ötlet!
Szeretettel,
P.

Annás said...

Csodálom a bátorságod, én még mindig nem merem a saját utamat járni. Nagyon sok sikert kívánok neked :)

márta said...

Őszintén szólva én is csodálom a...vakmerőségem? :)
Köszönöm.

Katalin said...

annyira kedves ez a "hétköznapi eleganciát kihangsúlyozó horgolt készítmények" című csoportosulás :))))
tetszik az oldal is hozzá, sok sikert, (és szeretnék rendelni, hogyan lehetséges a postázás? vagy egyszerűbb, ha több Budapesti rendel, és egyben elküldöd, mi meg szétosztjuk? szívesen beszállok ilyesmibe itt ♥

aarkus said...

Csupa válogatott, szépséges holmi. Kívánom, hogy mind találjon méltó gazdára, és még sok-sok társuk is!

márta said...

Köszönöm, Eszter!

Katalin:

majd odaát is kiírom, lassan utolérvén magam, hogy egész Európába (kivéve Németországot, mert itt kicsit olcsóbb) a következő küldési költségek jönnek pluszba:
- 2 képeslap esetén 0,75 euró
- 8 képeslap esetén 1,50 euró
- 75 képeslap esetén 3,45 euró

Lele said...

Marta sok sikert! Hogy is müködik a rendelés nálad? Probáltál a dawandán boltot nyitani?

márta said...

Köszi! Hát úgy, hogy aki akar, ír nekem egy emailt, a részletek miatt. DaWanda boltom van, öt éve nyitottam, jól belepték a pókhálók - renoválás alatt van éppen. Ott majd picit (néhány centtel) drágábban adom a dolgokat, mert levonnak tárolási meg mindenféle költséget. Egyszerűbb nekem írni.
A boltos blogra odaírtam apránként minden fontos információt: kontakt, ár, postaköltség. Szóljatok, ha valami hiányzik.

Kánya Andrea said...

Csak egyszerűen :) :) és :)

Éva said...

Majd írok emailt a részletek miatt, ahogy kérted,de még mindig nem látok tisztán, hogy hogyan fizetek.
Vagy pedig a boltos boltra még írd ki légy szíves azt is a nehezebb felfogásúaknak( ÉN!!!), hogy mi van azután, ha kezemben a rendelt szépség. Előtte, utána, egyáltalán hogyan fizetek?
Üdvözlettel:
Az ezen morfondírozó Éva :-)

márta said...

Igazad van, kiírom oda is: Paypal vagy banki utalás, ahogy szeretnétek. Számlaszámot, Paypal esetén email-címet akkor tudok adni, ha írtok nekem emailt.

Eszter said...

Én is gratulálok, ez nagyon jó ötlet!

Eszter said...
This comment has been removed by the author.
Sárii said...

Ez a bolt még életben van?

márta said...

Most épp az ágy alatt van, de lehet, hogy csak alszik. Lehet, hogy még életben van.:)