Tuesday, September 24, 2013

Ilyen

ez az ősz. Hideg, nyúlós, esős, vacog bele még a lelkem is. Ma mondjuk nem, ma éppenhogy nem, mert kisütött a Nap és főztem egy termosz forró teát, majd elmentünk a kicsivel akármit gyűjtögetni.

Az én történeteim nagyon érdekesek: mindig arról szólnak, hogy elmegyünk teát inni az erdőbe.

Már tudom, hogy csinálni kell együtt valamit, mondjuk palacsintát sütni, vagy szilvásgombócot gömbölyíteni, vagy krumplit pucolni, - mert csak valamicsinálás közben tud mesélni. Szeretem, amikor mondja-mondja, és közben kisimul a lelkünk. Hogy aztán legyen erő elhordozni a koránkelést, a fáradtságot, a kedvetlenséget - hát ki tud mindig csak kedv-es lenni, mert én sem.

S ki borít be engem, mintha jó nagy puha meleg takaróval, ha szótlan vagyok, és nehezen érthető és nehezen elhordozható? Néha senki. Mert halandó emberfia nem tud mindig csak jó lenni. Senkinek se legyenek irreális elvárásai.
Maximum annyi, hogy megosztunk egymással néhány felbecsülhetetlen pillanatot, néhány igazi találkozást. De erről beszélni nem lehet, nem szabad, ragaszkodni sem hozzá foggal-körömmel... Ami ajándék, hadd ragyogjon szabadon, mi pedig csak sétáljunk tovább a csodálatos őszi erdőben, süssük tovább a palacsintát, csináljuk tovább a valamit.


14 comments:

Kósa Márta said...

Mi Dunáztunk tegnap az unokákkal. Simkó nagyot lendítve messzire dobja a vízbe a kavicsot. 2 éves kis ügyesem. Lili ágakat, gallyakat gyűjtött /4,5 éves és csacsogott/ partra vetett öreg farönkre másztak. Lélekfényképeim csodaszépek!

Katalin said...

nekem a versek akik betakarják lelkem akkor is amikor senki nem...Robert Burns (
Ha mennél hideg szélben
a réten át, a réten át,
rád adnám kockás takaróm,
öleljen át, öleljen át!...)



és igen az együttcsinálás a legnagyobb csodajó, főleg a kis napsütéssel, és otthonmeleggel

vacakka said...
This comment has been removed by the author.
Piroska said...

Azok az őszi kincsek:)....

Csodálatosak...

További szép őszi sétákat Együtt Nektek!!

Szeretettel,

P.

kastanie said...

Mi is gyakran megyünk vasárnap délelőtt a közeli erdőbe egy kényelmes ösvényen körbe, a beszélgetéseink is mások és a lelkünk is kisímul.

aliz said...

én mindig együttmosogattam a nagynénémmel, mikor náluk voltam (mármint ő mosogatott, de mindig odarendelt maga mellé, és akkor beszélgettük a legjobbakat - mosogatás közben.)

Éva said...

Megnyúlt ez a lány!

Eszter said...

Ez most nagyon jól esett, könnyebb lesz elviselni a félig-beteg nyafogós lányt itthon. :)

iri said...

Ez a " valami" ujbol nagyon feltoltott engem!Koszonom!

Anonymous said...

Meseszép.....

Kósa Márta said...

Ezt írta ma a tegnapi Dunázásról:
http://partfal.blogspot.hu/2013/09/lelekfotok.html

Noryta said...

Ezek a pillanatok felbecsülhetetlenek. Valóban nem szabad görcsösen ragaszkodni hozzá, hogy "na most aztán beszélgessünk", jön az magától, ha kell. Egy séta, egy ebéd-vacsora közben. Köszönöm, megkönnyeztem ezt a bejegyzést.

márta said...

Köszönöm nektek...

Adibaba said...

Ritka jó képek, az 5. az abszolút kedvencem.
...és azok a szempillák!!! :-)